“Türkiye’nin Klasik Müzik Dergisi” Andante tarafından 2010 yılından beri düzenlenen Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nin sekizincisinde ödüle değer görülen kişi, topluluk ve kurumlarımızın isimleri 3 Aralık 2018 Pazartesi günü kamuoyuna açıklandı.
8. Donizetti Klasik Müzik Ödülleri organizasyonunun Ödül Seçici Kurulu tarafından ödüle değer görülen sanatçı ve topluluklar, bugüne kadarki sanatsal birikimlerinin yanı sıra, ödül şartnamesi uyarınca, 2018 yılı boyunca alanlarında ses getiren sanatsal etkinliklere imza atmış, bu etkinlikler içinde bizzat yer almış, ülkemizi dünyada başarıyla temsil etmiş, uluslararası düzeydeki seçkin yarışmalardan ödüllerle dönmüş sanatçı ve topluluklar arasından seçildiler.
Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nin Ödül Seçici Kurulu, Andante Dergisi yazarları Serhan Bali, Şefik Kahramankaptan, Ayşe Öktem, Ahu Ünalp, Feyzi Erçin, Ece İdil, Zerhan Gökpınar, Egemen Berköz ve Yiğit Günsoy’dan oluşuyor.
8. Donizetti Ödülleri töreninin zamanı ve mekânı ise daha sonraki bir tarihte açıklanacak.
Tüm sanatçı ve topluluklarımızı kutlar, başarılarının devamını dileriz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Andante Dergisi
Andante Dergisi – Donizetti Klasik Müzik Ödülleri Listesi:Yılın Bestecisi: Onur Türkmen
Eski Türk makamlarına çağdaş yorumlar getirmesi, kendine özgü “Hat” adını verdiği bir besteleme yöntemi geliştirmesi, European Research Council projesine daimi katılımcı seçilmesi, “yeni müzik” alanında geleneksel çalgılarla Batı çalgılarını ustalıkla bir arada kullanması, eserlerinin Vietnam’dan Amerika’ya uzanan geniş bir coğrafyada seslendirilmesi, Avrupa’daki yeni müzik festivallerinden sürekli eser siparişi ve davet alması, adına “portre konserler” düzenlenmesi nedeniyle.Yılın Piyanisti: Ufuk-Bahar Dördüncü
Cenevre Konservatuvarı’nı ödüllerle bitirmelerinin ardından çıktıkları dünya konser ve kayıt arenasında her yıl ses getiren sıradışı projelere imza atmaları; özellikle 20 ve 21. yüzyıl bestecileri ve onların eserleri üzerine uzmanlaşmaları; bu alandaki uzmanlıklarını, eleştirmenler ve çağdaş müzik severlerin beğenisi kazanan, özenle hazırlanmış CD kayıtlarıyla cömertçe sergilemeleri ve tüm bu çabalarıyla uluslararası platformda saygınlık kazanmaları; çağdaş müziği tiyatro, caz ve görsel sanatlar disiplinleriyle kaynaştıran yaratıcı çalışmalara imza atmaları nedeniyle.Yılın Yaylı Çalgılar Yorumcusu: Veriko Çumburidze
Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndan mezun olduktan sonra çeşitli yarışmalarda şansını deneyip asıl çıkışı dünyanın alanında en saygın yarışmalarından biri olan Wieniawski Yarışması’nı kazanarak yakalaması, Münih’te Ana Çumaçenko ile sürdürdüğü eğitiminin yanı sıra her sezon ülkemizde ve yurt dışında saygın orkestralar eşliğinde konçertoları başarıyla yorumlaması ve ayrıca oda müziğinde ses getiren işbirlikleri ve konserlerin içinde yer alması, Güher-Süher Pekinel’in Dünya Sahnelerinde Genç Müzisyenler projesinde yer alması nedeniyle.Yılın Üflemeli Çalgılar Yorumcusu: Ozan Evruk (Fagot)
Oda müziği alanında fagotlu eserlerin ilk seslendirmelerine verdiği önem, büyük orkestra eserlerinde yer alan fagot sololarda gösterdiği başarılı etkinlik, elde ettiği iyi tını, bu nedenle orkestra şeflerinin takdirini kazanması nedeniyle.Yılın Orkestrası: Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası
Yetişmekte olan 18 yaş altı çalgı öğrencilerine yılda en az iki dönem orkestra kursu ve konser olanağı sağlaması, genç yıldızların yetişmelerine katkı yapması, bu alanda bir marka haline gelmesi, kurucu ve destekçisi özel sektör kuruluşuna da bu sayede uluslararası ödüller kazandırması nedeniyle.Yılın Oda Müziği Topluluğu: Anadolu Üflemeli Beşlisi
Üflemeli Beşli için mevcut beste dağarını yaptıkları düzenlemelerle genişletmesi, Türk halk müziği alanından düzenledikleri seçki, Anadolu’nun değişik kentlerine ve üniversitelerine yaptıkları turneler ve yakaladıkları üst düzey icra kalitesi nedeniyle.Yılın Orkestra Şefi: Burak Tüzün
Ünlü-ünsüz diye ayırmadan Türk bestecilerinin eserlerinin ilk seslendirmelerini Hacettepe Üniversitesi Senfoni Orkestrası ve yönettiği öteki devlet-üniversite orkestralarıyla özen ve titizlikle yapması, bu seslendirmelerin bazılarının canlı kayıtlarının CD olarak yayınlanması ve internette ulaşılabilir olmasını sağlaması, yıl içinde Londra Kraliyet Filarmoni Orkestrası’nı başarıyla yönetmesi, Naxos ve Bilkent Senfoni Orkestrası tarafından özel bir kayıt için seçilerek yayınlanan CD’nin dünya dağıtımının yapılması nedeniyle.Yılın Kadın Opera Şarkıcısı: Görkem Ezgi Yıldırım (Soprano)
Yakaladığı çıkış ivmesini başarıyla sürdürmesi, kolaratur rollerde ses ve sahne anlamındaki başarısı, konserlerde değişik arya ve şarkılara yönelerek repertuvarını zenginleştirmesi, lied söyleme konusundaki başarısı, La Traviata (Violetta), Saraydan Kız Kaçırma (Konstanze), Ali Baba ve 40 (Nurcihan) operalarında ve Yarasa (Adele) operetindeki başarısı, orkestraların yurtiçi ve yurtdışı turnelerinde özellikle tercih edilen bir şan solisti olması nedeniyle.Yılın Erkek Opera Şarkıcısı: Erdem Erdoğan (Tenor)
Yıllardır başarıyla söylediği Saraydan Kız Kaçırma operasındaki Belmonte rolünü Efes ve İstanbul Festivali’nde seslendirmesi, Ninatta operasının dünya prömiyerini yapan kadroda yer alması, Gounod’nun Faust operasındaki zorlu Faust rolünü başarıyla yorumlaması ve yalnızca opera değil orkestralarımızla birlikte verdiği gala konserlerde de başarılı yorumlara imza atması nedeniyle.Yılın Korosu: Mersin Polifonik Korolar Derneği
Mersinli bestecimiz Nevit Kodallı’nın teşvikiyle 1994 yılında kurulan Mersin Polifonik Korolar Derneği bünyesinde 1998 yılından itibaren Nevit Kodallı Çoksesli Korolar Şenliği’nin düzenlenmesi ve bu şenliğin 2018 yılında on sekizincisinin kutlanması, derneğin bünyesinde çeşitli yaş gruplarına göre oluşturulmuş koroların faaliyet göstermesi, yapılan birkaç günlük şenlikler ve verilen konserler yoluyla başta Mersin’de olmak üzere ülkemizde koro kültürünün gelişmesi, koro müziğine yönelik farkındalığın artırılması, korolar için bestelenen eserlerin sayısının artırılması yolundaki fedakâr çabaları nedeniyle.Yılın Müzik Etkinliği: Süreyya Operası Oda Müziği Etkinlikleri
İstanbul’un Kadıköy ilçesinde bulunan Süreyya Operası’nda yıllardır büyük bir disiplin ve istikrarla her pazartesi oda müziği konserleri düzenlenmesi, bu konserler yoluyla Türkiye’de oda müziği alanına yönelik farkındalığın ve bilincin artması doğrultusunda sağlanan olumlu katkı, her sezon çoğu yerli genç ve olgun yaştaki müzisyenlerin değişik gruplarla dinleyicileriyle buluşmaları ve oda müziği repertuvarını zenginleştirmeleri nedeniyle.Yılın Genç Müzisyeni / 30 Yaş Altı: Emre Engin (Keman)
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Londra Kraliyet Müzik Okulu ve Pinchas Zukerman’ın öğrencisi olduğu New York Manhattan Müzik Okulu’nda lisans eğitimini tamamladıktan sonra Yale Müzik Okulu’na doktora öğrencisi olarak kabul edilmesi, İKSV’nin Aydın Gün Teşvik Ödülü’ne değer görülmesi, 2017 yılında CRR Konser Salonu’nda seslendirdiği Adnan Saygun’un Keman Konçertosu’ndaki olağanüstü yorumu, Gürer Aykal tarafından kurulan New Manhattan Sinfonietta’nın başkemancılığına getirilmesi nedeniyle.Yılın Genç Müzisyeni / 18 Yaş Altı: Özberk Miraç Sarıgül (Gitar)
Klasik gitarda elde ettiği olağanüstü güzellikteki tını, değişik dönem bestelerini başarıyla çalması, 2016 ve 2018 yıllarında İstanbul Uluslararası Gitar Yarışması’nı birincilikle, Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da düzenlenen 17. Uluslararası Gitar Sanatı Yarışması’nı kendi kategorisinde ikincilikle tamamlaması, 2016’da düzenlenen Hacettepe 3. Uluslararası Gitar Yarışması’nda kazandığı başarıyla, gelişimini istikrarlı biçimde sürdürmesi nedeniyle.Özel Başarı Ödülü: Tolga Salman (Bandoneon)
Tango ve türevi müziklerin icrasında vazgeçilmez çalgı olan bandoneonu ustalıkla kullanması, değişik dönem müziklerine yaptığı düzenlemeler,Avrupa ve Arjantin’de özel festivallere aldığı davetler, bandoneonla Türkiye’de ilk kez solo resital veren sanatçı olması, koro ve orkestralı eserlerin seslendirilmesine yaptığı önemli katkılar nedeniyle…Yaşam Boyu Başarı Ödülü: Oktay Dalaysel
Büyük kemancı Licco Amar’ın öğrencisi olduktan sonra yerleştiği memleketinde tam 45 yıl boyunca üyeliğini yaptığı Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın 35 yıl boyunca da başkemancılığını üstlenmesi, orkestra müzisyeni olarak görev yapmanın yanı sıra solist keman sanatçısı olarak da sahnede konçertolar ve oda müziği eserlerinin icrasında bulunması, çalgısının yorumculuğu kadar eğitimciliğine de önem vermesi ve bu kapsamda bir keman metodu yazması, ülkemizin çok sesli müzik tarihi ve geleneğinde seçkin bir konuma yükselmiş, sembol haline gelmiş yorumcularımızdan biri olması nedeniyle.Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
Haber İçerik: Andante Klasik Müzik Dergisi