Gülsin Onay, 46.İstanbul Müzik Festivali'nde bir ilke imza atıyor. 

Gülsin Onay, 46.İstanbul Müzik Festivali'nde bir ilke imza atıyor. 
Türkiye’de ilk
Benim için ilk
Festival için ilk
Proje müthiş ve çok ilginç bir konusu var: “YOLDA”
Ayrılık, Özlem, Buluşma ve Yollar..
Benim çalacağım repertuar tamamen bu başlıkları kapsıyor ve konserde aynı anda sahnede görüntüler ile bu temaları işleyen bir film gösterilecek..
Olağanüstü çekimlere imza atmış film direktörü Murathan Cenk sürprizlerle dolu eserini yaratmaya başladı, ben de çoğu ilk defa çalacağım repertuara çalışmaya başladım..
Program:
Bach/Busoni: Chorale prelude "Ich ruf' zu dir"
Brahms: Intermezzi op.119 nos.1 & 2
Schubert-Liszt:"Auf dem Wasser zu singen"
Bach/Busoni: Chorale prelude "Wachet auf"
Beethoven: Sonata op.81 "Les Adieux"
Ravel: Ondine
Schubert: Adagio from Sonata in C minor D857
Chopin: Ballade no.2
Bach: Andante from Italian concerto
Onur Ödülü (2014) sahibi olduğum ve kuruluşunun ilk senesinden bu yana bir çok kez konser verdiğim İstanbul Festivali’nde tekrar 11 Haziran’da, Süreyya Operası’nda yer alacağım için çok mutluyum..
46. İstanbul Müzik Festivali’nin 15.02.2018 tarihli basın toplantısında ilginç projemiz açıklandı.
 Detaylar için tıklayınız. 
'Yolda' Gülsin Onay & Murathan Özbek
46. İstanbul Müzik Festivali Gülsin Onay’ın piyanodaki hayal gücü yüksek, zekice yorumlarını Murathan Özbek’in duyarlı kamerasıyla buluşturan multidisipliner bir proje sunuyor.
“Bir metni ya da bir önermeyi açığa çıkarmak için görselliği kullanan sinemanın içinde müziğin mucizeleri beni çok etkiler. Kendi yaratma serüvenimde de o mucizeler için düşünür dururum.” diyen yönetmen Murat Özbek, bu kez tersine gidiyor ve görüntüye müzik aramak yerine müziğe görüntü yazıyor. Özbek, çıkış noktası olarak aldığını belirttiği “gitmek” için, “hepimizde daimi dürtü, bütün bu yaşam yolculuğunun adı belki de.” diyor ve ekliyor, “sanki insan yaşarken gürültülü, seyrederken sessizdir.” Aynı anda izleyici de olacak dinleyiciler Özbek’in bu filminde başka başka yolculuklar yapabilecekleri alanlar bulacaklar ve bir yandan müzik onları alıp götürürken bir yandan sessizce gitmeyi izleyecekler.
Gitmeyi, ayrılığı ve kavuşmayı belki de en güzel anlatan eserlerden Beethoven’ın Les Adieux’sunun yanı sıra kayıkla giden bir anlatıcının perspektifinden zamanın geçişi ile düşünceleri aktaran Auf dem Wasser zu singen ve bir ölümlüye âşık olup düş kırıklığı içinde sulara dalıp giden Ondine programın ana temasını desteklerken, Gülsin Onay’ın yorumundan programın bütünü dört başı mamur bir müzik ziyafetine dönüşecek.
Uluslararası müzik kariyeri Arjantin’den Japonya’ya uzanan bir coğrafyada 5 kıta, 80 ülkeyi kapsayan Gülsin Onay, ülkemizde de klasik müziği yaygınlaştırmak üzere Milas’ın köylerinden Gaziantep’e ve Van’a dört bir yanda konserler veriyor. Japonya’da adına şarap üretilmiş olan sanatçımızın bugün Tekirdağ’da bir sokak adını taşıyor. Alman basınında “piyanonun kükremeye gerek duymayan aslanı” olarak tanımlanan Gülsin Onay, geniş repertuarı içerisinde Rachmaninov ve Chopin yorumlarıyla özellikle övgü topluyor. Sanatçı, kendisine 2. Piyano Konçertosu’nu ithaf eden hocası Saygun’un da dünya çapında en güçlü yorumcusu kabul ediliyor.
11 Haziran Pazartesi 20:00/Süreyya Operası Sahnesi:
1. Kademe 125 TL/2. Kademe 90 TL/3. Kademe 75 TL/Loca 175 TL/Öğrenci 45 TL

Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
Bilgi: Gülsin Onay Basın Bülteni

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir