KENTER TİYATROSU Zorla Güzellik Üzerine…

 KENTER TİYATROSU

"Zorla Güzellik" Üzerine…

 HAYATİ ASILYAZICI

 Kent Oyuncuları, "Zorla Güzellik" adlı yeni bir oyunuyla 2010 – 2011
dönemini açtı. Aslında Kent Oyuncuları, yeni döneme Türk tiyatrosunun
unutulmaz yıldızı, Yıldız Kenter’in "Kraliçe Lear" ile perdelerini açmıştı.
Ünlü oyuncumuz Mardin’de düzenlenen 2. Ulusal Çocuk ve Gençlik Tiyatro
Festivali’nde, Mardinli tiyatroseverlerle buluştuğunda, ikinci kez ilgiyle
izlemiştim. Kenter Tiyatrosu, "Kraliçe Lear" ile yeni döneme de "merhaba,"
dedi. 28 Ocak 2011’de bir kendi kişisel ilkine imza attı: Özdeşleşmiş olduğu
"Kraliçe Lear" ile 100. gösteriminde "Yine karşınızdayım, sevgili
seyircilerim" diyerek. Tiyatro yaşamını oyuncu gücünü sahnedeki yorumuyla
kanıtlayarak sergiliyor. İlk gösterimiyle ilgili yazımda tiyatrodan hiç
kopmamış bir Yıldız Kenter’in sürekliliğinden söz etmiştim. Herkes gibi bu
yaşta böyle bir performans sergilimesi onun büyük oyunculuğunun bir
ürünüydü. Ben asıl bunun üzerinde durmuştum, şimdi gördüm ki yanılmamışım.
100. gösterimini hep birlikte izledik.

ZORLA GÜZELLİK

Neil Labute’un yazdığı, Aslı Salarvan’ın Türkçeye çevirdiği oyun, Kent
Oyuncuları’nda ilgiyle izlenmektedir. Oyunu sahneye koyanlar Defne Halman ve
Engin Hepileri. Sahneye konuşun yorumu başarılı ve doğru, yapıtın özünü
yansıtmaktadır. Bir de bu ikili inanılmaz güzellikte yorumladıkları her iki
karakterde üst düzeye tırmanış örnekleri sergiliyorlar. İkilinin uyumu,
nitelik ve nicelik bakımından güzel olmakla birlikte; ikiliyi tamamlayan
diğer ikiliyi de unutmamak gerekiyor: Gökçer Genç ve Aslıhan Gürbüz.
Böylece, bir quartet çizimi ve çözümüyle oda orkestrası izlenimini yaratan
doyumlu oyunlarıyla kolektif bir başarı sergiliyorlar.

Günümüz oyun yazarları genelde günlük yaşamın bütün eğreti ve toplum içinde
kullanılmaz sözcüklerini sakınmadan ve kaygı duymadan açıkyüreklilikle
oyunlarına metin olarak yansıtıyorlar. Ne klasik oyunlarda ne de neoklasik
oyunlarda günümüz oyun yazarlarının kullandıkları bu sözcüklere rastlamak
olası değildir ama günümüzde bunlar tiyatro izleyicisinde alışkanlık haline
geldiği için doğallıkla karşılanıyor. Bu sözcükler bu sıklıkla kullanıldığı
için eleştirel gözlemlerime takıldığını söyleyemem. Çağın ve sosyal
olayların getirdiği konularla bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Aslında bu,
yazarın ikili ilişkilerdeki altı çizilen ironilerdir.

Sahne ve giysi tasarımı oyuna uygundu. Oyunda kullanılan müzik, oyundaki
karakterlerin içsel ve dışsal psikolojilerini yansıtmalarına yardımcıydı.

"Zorla Güzellik", izlenmesi gereken güzel bir komedi.
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir