Konser: Piyanolu Dörtlüler


http://www.sureyyaoperasi.org/

PİYANOLU DÖRTLÜLER
Ellen Jewett/keman, Özcan Ulucan/keman-viyola
Ozan Tunca/çello, Birsen Ulucan/piyano

23.03.2015 Pazartesi, saat: 20:00

Kadıköy Süreyya Operası


"Besteci Özkan Manav sanatseverlerden yoğun alkış alan Laçin'in bugüne kadar ki 35 seslendirilişi arasında en büyüleyici olanlardan birinin bu akşamki yorum olduğunu belirtti."

Ellen Jewett/keman, Özcan Ulucan/keman viyola, Ozan Tunca/çello, Birsen Ulucan/piyano katılımıyla; G.Mahler, Özkan Manav, G.Faura, J.Matheson, J.Brahms yapıtlarından seçkilerin yer aldığı konser Süreyya Operası'nda  sanatseverlerle buluştu.

 

 


Ellen Jewett/keman,
Özcan Ulucan/keman-viyola,
Ozan Tunca/çello,
Birsen Ulucan/piyano

Program:

Özkan MANAV                   "Laçin" Piyanolu Üçlü için Düzenleme
                                       Arrangement for Piano Trio
G. FAURE                    Piyanolu Dörtlü No. 1, Op. 15, Do Minör
                                       Piano Quartet No. 1 in C Minor
J. MATHESON            "Fay Hatları" Piyanolu Dörtlü
                                       "Fault Lines" Piano Quartet
J. BRAHMS                   Piyanolu Dörtlü, Sol Minör, Op. 25
                                        Piano Quartet in G Minor, Op. 25
 
Yıllardır Klasik Keyifler Derneği’nin oda müziği konserleri ve eğitim çalışmalarını yürüten usta müzisyenler bu konserde buluşuyor. Konserin ilk eseri Özkan Manav’ın "Laçin" adlı aşk türküsünün temasından ördüğü ve zengin renklerle bezediği bir eser. Faure’nin kuarteti çok güzel bir Fransız romantik dönem eseri olmasına karşın çok sık seslendirilmiyor. O açıdan dinleyici ile buluşuyor olması önemli bir fırsat. James Matheson “Fault Lines”ı (Fay Hatları) Los Angeles’da yaşadığı bir dönemde (2009) besteliyor. Bu büyülü şehir pek çoğumuzun bildiği gibi güneş ışığı, zenginlik, gençlik, güzel kadınlar ve beyler ile ilişkilendirilir. Matheson yer kabuğunun üstünde bunlar varken yer altından kendini hep hissettiren, guruldayan, gıcırdayan, minik sarsıntılarla da olsa kendini unutturmayan doğanın altını çizmiş. Johanness Brahms'ın en sık dinlenilen oda müziği eserlerinden olan Sol Minör Piyanolu Kuartet 1861 yılında Hamburg’da zamanın uluslararası kariyere sahip solisti Clara Schumann ve arkadaşları tarafından seslendirilmiş. Özellikle “Çingene Usulü” son bölümün coşkusu ile akıllarda kalan eser, bu konserin de final eseri.


Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim

tenise.yalcin@gmail.com 
İleti Haber: Kadıköy Süreyya Operası/ http://www.sureyyaoperasi.org/HaberDetay.aspx?id=1108

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir