4.Uluslararası İstanbul Opera Festivali VİVA VERDİ Gala Konseri

 

"VİVA VERDİ"
Gala Konseri

İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası ve Korosu
01.07.2013 Pazartesi, saat: 21:00 
Aya İrini

 

 

VİVA VERDİ


Şef: Roberto ABBADO (Fotoğrafçısı : Miro Zagnoli)
 
   

Şef Roberto ABBADO (Fotoğrafçısı : Miro Zagnoli)

Soprano: Davinia RODRIGUEZ
Tenor:  Stefano SECCO
Tenor: Marco BERTİ
Bariton: Marco VRATOGNA (Fotoğrafçısı : Daniele Barraco)
 
  PROGRAM
  Otello: “Uragano” / “Esultate! L'orgoglio musulmano” 
Marco BERTI / Marco VRATOGNA/ Chorus
  Otello: “Già nella notte densa”
Davinia RODRIGUES/ Marco BERTI
  Otello: “Credo in un Dio crudel”
Marco VRATOGNA
  La Battaglia di Legnano: “Uvertür”/Ouverture
  Luisa Miller: “Quando le sere, al placido”
Stefano SECCO
  La Traviata: “Preludio”
  La Traviata: “Estrano-Ah, forse é lui-Sempre libera”
Davinia RODRIGUES/ Stefano SECCO
 
  20dk Ara
 
  La Forza del Destino, “Uvertür”/Ouverture
  Rigoletto: “Preludio”
  Rigoletto: “La donna è mobile”
Stefano SECCO
  Rigoletto: “Cortigiani, vil razza dannata”
Marco VRATOGNA
  Rigoletto: “Tutte le feste al tempio… Sì, vendetta…”
Davinia RODRIGUES/ Marco VRATOGNA
  Simon Boccanegra: “Cielo pietoso rendila”
Stefano SECCO
  Il Trovatore: “Vedi! Le fosche notturne spoglie’’
Çingeneler Korosu(Chorus of Gypsies)
Koro(Chorus)
  Il Trovatore: “Di quella pira” 
Marco BERTI
  I Vespri Siciliani: “Uvertür”/Ouverture
  Nabucco: “Va, pensiero”
KORO
  La Traviata: “Libiamo ne’ lieti calici (Brindisi)
Tutti
 
VİVA VERDİ GALA GECESİ Konseri'nden
Görsel Seçkiler
 

 

 

 

 

Devlet Opera Balesi genel müdürü Prof. Rengim Gökmen, DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş'e
sanata katkılarından dolayı beratını sununyor.


DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş


Konzertmeister, Oleksandr Samoylenko


Şef:Roberto Abbado, Marco Berti, Davinia Rodriguez, Marco Vratokna, Stefano Secco

 

Aya İrini:
En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından yararlanılarak, 4. yy'ın başlarında I. Constantinus (324-337) zamanında yapıldı. Ayasofya'yla aynı avlu duvarı içinde bulunan Aya İrini, 532'deki Nika Ayaklanması sırasında yanındaki Sempson Zenon'la birlikte yanmıştır.
İmparator Jüstinianos Ayasofya'nın yanı sıra Aya İrini'yi de yeniden yaptırmıştır. 532'de yapımına başlanmışsa da bitiş tarihi kesin olarak bilinmemektedir. 8. ve 9. yüzyıllarda yaşanan şiddetli depremler binada önemli hasarlara neden olmuştur. Bizanslıların patrikhane şapeli diye niteledikleri Aya İrini, İstanbul'un fethinden sonra Topkapı Sarayı'nı çevreleyen Sur-ı Sultani içersinde kalmış, bu yüzden camiye çevrilmediği için önemli bir mimari değişiklik olmamıştır. Önce iç cephane, sonra da Harbiye Nezareti'nin silah ambarı olarak kullanılmıştır.
Türkiye'deki ilk müze çalışmaları Aya İrini'de başlamıştır. III. Ahmet döneminde Osmanlı İmparatorluğu'nun çeşitli yerlerinden gönderilen eserler Mecma-i Esliha-i Atika (Eski Silahlar Koleksiyonu) ve Mecma-i Asar-ı Atika (Eski Eserler Koleksiyonu) isimleri altında iki ayrı bölüm olarak Aya İrini'de toplanmıştı. Bu müze 1875'te Çinili Köşk'e taşındı. 1908'de yeni bir askeri müzenin kurulması için Aya İrini'de çeşitli tarihsel malzeme depolandı. Daha açılan bu müze 1949'a kadar Askeri Müze olarak hizmet verdi.
1974-76'da arasında yapılan çalışmalarda nemden arındırmak amacıyla çevresindeki toprak dolguları kaldırılmıştır. 1973'ten beri başta İKSV bünyesinde olmak üzere, birçok sanat etkinliğine ev sahipliği yapmaktadır.

Akşit I., "Hagia Sophia";Akşit Kültür ve Turizm Yayincilik, 2005, ISBN 975-7039-07-1
Alexander Kazhdan (ed.), Oxford Dictionary of Byzantium, 3 vols., Oxford Üniversitesi Yayımevi, 1991 (ISBN 0-19-504652-8), s. v. Irene, Church of Saint, vol. 2, 1008-100Krautheimer, Richard (1984). Early Christian and Byzantine Architecture. New Haven, CT: Yale Üniversitesi Yayımevi. ISBN 978-0-300-05294-7.

 

Sayfa Düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
tenise@evetbenim.com
Kaynak: http://www.istanbuloperafestival.gov.tr/

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir