http://www.gumuslukfestival.org/
Bu yıl onuncu yaşını kutlayan Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, 16 Ağustos Cuma akşamı, İtalyan gitarist Carlo Domeniconi ve Güney Afrikalı gitarist Derek Gripper’ın, Kempinski Barbaros Bay sponsorluğunda verecekleri konserle son bulacak. Carlo Domeniconi’nin Gümüşlük’te yaşadığı döneme denk gelen ve 1985 yılında bestelediği, dünyanın dört bir yanında seslendirdiği ve övgüler aldığı “Koyunbaba” adlı eserini, bugün konser mekânı olarak kullanılan Koyunbaba Antik Taş Ocağı’nda seslendirecek olması ise festival için ayrıca bir anlam taşıyor.
Gümüşlük’te festival 10 yaşına bastı
Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali 10. yılına hoş sürprizler ve değişimlerle giriyor. Dokuz yıl boyunca 4 asırlık bir Ortodoks şapeli olan “Eklisia”da süregelen sanat serüveni, bu yıldan itibaren 2500 yıllık bir mekâna taşınıyor. Kral Mausolos’un sarayı ve anıt mezarında kullanılan taşların çıkarıldığı Antik Taş Ocağı, festivalin yeni mekânı olacak.
Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, binlerce yıllık bir tarihin üzerinde kurulu Gümüşlük’ün şüphesiz ki en büyük değerlerinden biri olarak öne çıkıyor. Bu yıl onuncu yılını kutlayan festival büyük atılımlar içerisinde müzikseverleri yeni mekânında ağırlıyor.
15 Temmuz’da ilk konser
Tarihin ve kültürün beşiği olmuş, mitolojiye, tanrılara, söylencelere tanıklık etmiş bir coğrafyada on yıldır süre gelen bu heyecan, 15 Temmuz’da BODTO sponsorluğunda gerçekleşecek Gülsin Onay & Erkin Onay konseriyle kapılarını açıyor. Festivalin açılış konseri geçen yıl kaybettiğimiz İşsanat direktörü Meriç Soylu’nun anısına düzenlenecek. Geçtiğimiz 9 yıl boyunca dünyanın önde gelen klasik müzik sanatçılarını konuk eden, caz konseriyle perspektifini genişleten Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, sanat yönetmeni Eren Levendoğlu ve festivalin sanat danışmanı Gülsin Onay önderliğinde, Bodrum Klasik Müzik Derneği’nin bir etkinliği olarak, Let’s Bodrum ana sponsorluğunda gerçekleşecek.
2500 yıllık konser alanı
Zaman içinde artan izleyici sayısı ve bu izleyicilerin taleplerine daha geniş bir ortamda daha kaliteli bir etkinlik sunabilme amacıyla festival, bu yıl Dünyanın Yedi Harikasından biri olan Mausoleion’un yapımında kullanılan taşların çıkarıldığı yine Gümüşlük beldesi sınırları içersindeki Koyunbaba mevkiindeki “Antik Taş Ocağı”nda gerçekleştirilecek. Akustiğiyle dikkat çeken ve aynı anda 3 bin kişiye ev sahipliği yapabilecek olan konser alanı, tarihi dokusuyla hoş bir atmosfer sunuyor.
Festivalde ünlüler var
Festivalde, dünyanın en saygın sanatçılarından; Aldo Ragone, Endellion Quartet, Erkin Onay, Gülsin Onay, Mauricio Vallina, Pierre Réach, Yury Martynov, Boğaziçi Caz Korosu, Carlo Domeniconi ve Derek Gripper eserleri ve icralarıyla klasik müzik tutkunlarına bir ay boyunca harikûlade bir atmosfer sunacak. Festivale dünyaca ünlü piyanistimiz Fazıl Say da katılarak, genç müzisyenlere masterclass verecek.
GMA’da gitar ve kompozisyon kayıtları devam ediyor
Gümüşlük Müzik Akademisi (GMA), bu sene de genç müzisyenlerin hem tatillerini değerlendirip hem de eğitim almalarını sağlamak amacıyla kapılarını açacak. 9 genç yeteneğimize yurt dışında tam zamanlı eğitim almanın kapılarını açan GMA’da bu yıl yine festivalin konuk sanatçıları eğitim vermeye devam edecek. Aldo Ragone, Mauricio Vallina, Misha Dacic, Pierre Réach, Edna Golandsky, Yury Martynov ve Gülsin Onay’ın eğitmenliğinde 22 Temmuz – 9 Ağustos tarihlerinde gerçekleşecek piyano masterclassının ardından, 6 – 10 Ağustos tarihleri arasında Fazıl Say, Kompozisyon Masterclass’ını verecek. Türkiye’yi ve Türk müzisyenini çok iyi tanıyan gitarist Carlo Domeniconi ve Derek Gripper’ın gerçekleştireceği gitar ustalık sınıfları ise 10 – 16 Ağustos’ta yapılacak. Gitar ve kompozisyon masterclasslarının kayıtları halen devam etmekte. Hem eğitim hem yaz kampı havasında geçen masterclasslara katılan genç yetenekler geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu sene de sertifikalarını birer virtüöz olan eğitmenlerinin elinden törenle
alacaklar.
Büyük usta için yarışma
18 – 21 Temmuz tarihlerinde bu yıl ikinci kez gerçekleşecek olan Ahmed Adnan Saygun Uluslararası Piyano Yarışması 20 – 21 Temmuz tarihlerindeki finallerle yine genç yeteneklerimize tatlı bir rekabet yaşatacak. Cumhuriyet tarihimizin en özgün ve değerli bestecisi Saygun’u genç nesillere tanıtmak ve onu müziğiyle anmak adına başlatılan yarışma geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da genç müzisyenlerimizin ilgi odağı…
Kapanışta bir sürpriz daha var
Bu yıl Carlo Domeniconi & Derek Gripper konseriyle son bulacak olan 10. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müz
ik Festivali’nin kapanışında Carlo Domeniconi, Gümüşlük’te yaşadığı döneme denk gelen ve 1985 yılında bestelediği, dünyanın dört bir yanında seslendirdiği ve övgüler aldığı “Koyunbaba” adlı eserini seslendirecek.
Sponsorlar
Festival Ana Sponsoru, Let's Bodrum (Let's Bodrum'un Ana sponsoru: İş Bankası; Let’s Bodrum sponsorları: Türkcell, HaberTürk, EtsTur, Mudo, Mobilera); Festival Co-sponsorları, Kempinski Barbaros Bay, Bosch; Festival Kurumsal Sponsorları, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bodrum Belediyesi, Gümüşlük Belediyesi, BODTO, TURSAB; Festival Basın Sponsorları, Sabah Gazetesi, Bodrum Ajans; Diğer Sponsorlar, Gümüşkaya Sitesi, Tepe İnşaat, THY, Victoria's, Otel Gümüşlük, Dobrum Bilgisayar, Limon Restoran, Günbatımı Restoran, Ekin Ofset, Studio Nord, Erenler Sofrası.
Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali Programı
15 Temmuz – Gülsin Onay & Erkin Onay (Piyano/Keman) BODTO sponsorluğunda
20 Temmuz – 2. Uluslararası Ahmed Adnan Saygun Piyano Yarışması – Final Konseri B sınıfı
21 Temmuz – 2. Uluslararası Ahmed Adnan Saygun Piyano Yarışması – Final Konseri A sınıfı
22 Temmuz – Yury Martynov (Piyano, Rusya)
25 Temmuz – Mauricio Vallina (Piyano, Küba)
28 Temmuz – Endellion Dörtlüsü (Yaylı dörtlü, İngiltere) & Gülsin Onay (piyano) Bosch sponsorluğunda
01 Ağustos – Aldo Ragone (Piyano, İtalya)
04 Ağustos – Pierre Réach (Piyano, Fransa) BODTO sponsorluğunda
10 Ağustos – Boğaziçi Caz Korosu
16 Ağustos – Carlo Domeniconi & Derek Gripper (Gitar, İtalya) Kempinski Barbaros Bay sponsorluğunda
Açılış Konseri başlama saati 21.30’dur.
Diğer konserlerin başlama saati 21.00’dir.
Not: Programda değişiklikler olabilir.
İletişim
0 507 349 59 68
0 537 656 71 27
0 535 519 58 50
0 533 731 60 79 (Basın)
www.gumuslukfestival.org
gumuslukfestival@gmail.com
twitter.com/gumuslukfest
www.facebook.com/gumuslukfestival
10.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali
Gülsin Onay – Erkin Onay
AÇILIŞ KONSERİ
15.07.2013 Pazartesi, Saat: 21:30
Erkin Onay, keman – Gülsin Onay, piyano
Devlet sanatçısı Piyanist Gülsin Onay ve keman sanatçısı oğlu Erkin Onay’ın birlikte sahne aldıkları, Gümüşlük’ün Koyunbaba mevkiinde yer alan 2500 yıllık tarihi taş ocağında, BODTO’nun etkinlik sponsorluğunda gerçekleşen açılış konserinde anne oğul sanatçılar, L.v. Beethoven, A. Saygun, M. Munur ve J. Brahms’tan eserler seslendirdi. Konser, geçen yıl kaybettiğimiz İşsanat direktörü Meriç Soylu’ya ithaf edildi.
L.v. BEETHOVEN Sonat No.5 Fa Majör Op. 24 “İlkbahar”
A. SAYGUN Demet Süiti Op. 33
M. MUNZUR Fantazi
J. BRAHMS Keman Sonatı No. 3 Re Minör Op. 108
10.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali Açılış Konseri:
https://www.evetbenim.com/haber/haberdetay/17025-10.Gumusluk_Klasik_Muzik_Festivali_Acilis_Konseri.html#.UfetdNL0HW4
06.07.2013 – 16.08.2013
ULUSLARARASI FESTİVAL MASTERCLASS & PİYANO YARIŞMASI
Keman
Piyano
Flüt
Adnan Saygun Bodrum Piyano Yarışması
Görsel Alıntı:
Uluslararası Ahmed Adnan Saygun Piyano Yarışması
18 – 21 Temmuz tarihlerinde bu yıl ikinci kez gerçekleşecek olan Ahmed Adnan Saygun Uluslararası Piyano Yarışması 20 – 21 Temmuz tarihlerindeki finallerle yine genç yeteneklerimize tatlı bir rekabet yaşatacak. Cumhuriyet tarihimizin en özgün ve değerli bestecisi Saygun’u genç nesillere tanıtmak ve onu müziğiyle anmak adına başlatılan yarışma geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da genç müzisyenlerimizin ilgi odağı…
Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali bu yıl ki 10.uncu yılını özel etkinliklerle kutlayacak, farklı/yeni muhteşem bir mekana taşınacak: giderek büyümüş seyirciyi kitlesini daha rahat ağırlayabilmek için konserler Gümüşlük’ün Koyunbaba mevkii’nde bulunan, taşları Kral Mozolos’un sarayı ve anıt mezarı için kullanılmış büyüleyeci Antik Taş Ocağında düzenlenecek.
Ahmed Adnan Saygun Piyano Yarışması sona erdi.
https://www.evetbenim.com/haber/haberdetay/17029-Ahmed_Adnan_Saygun_Yarismasi.html#.UemM8tL0HW5
Ahmed Adnan Saygun Yarışması Seçiçi Kurul Üyeleri
17.07.2013 Çarşamba
Gülsin Onay: Harika bir buluşma.. Piyanistler cenneti Bodrum'da.. — Kenan Tatlıcı, Misha Dacic, Gülsin Onay, Mauricio Vallina ve Yury Martynov
Veda Gecesi
Gümüşlük, 27.07.2013 Cumartesi Gülsin Onay:Hepimiz çaldık, ne güzel bir veda aksamı.. Chopin, Beethoven, Ravel..Hem buruk hem keyifli.. — Eren Levendoglu, Misha Dacic, Yury Martynov, Tony Scholl, Mauricio Vallina ve Gülfam Göknar ile birlikte.
Görsel Seçkiler; Gülsin Onay facebook sayfasından alınmıştır.
Ahmet Adnan Saygun Uluslararası Piyano Yarışması
18 – 21 Temmuz 2013
A sınıf ön tur 18.07.2013
B sınıf ön tur 18.07.2013
A sınıf 2. tur 19.07.2013
B sınıf 2. tur 19.07.2013
A sınıf son tur 20.07.2013
B sınıf son tur 21.07.2013
Final Jüri Üyeleri
Gülsin Onay, Yury Martynov, Mauricio Vallina, Eren Levendoğlu
Bir Gümüşlük Müzik Akademisi öğrencisi olarak, festival konserlerinde dünyanın en saygın bazı sanatçılarını dinleme fırsatınız olacak.
GMA KEMAN MASTERCLASS
GMA PİYANO MASTERCLASS
Aldo Ragone & Mauricio Vallina
Pierre Réach & Yury Martynov
Edna Golandsky & Gülsin Onay
GMA FLÜT MASTERCLASS
2013 YILI SANATÇILAR
ALDO RAGONE
EDNA GOLANDSKY
ENDELLION QUARTET
ERKİN ONAY
GÜLSİN ONAY
MAURICIO VALLINA
PIERRE RÉACH
YURY MARTYNOV
Aldo Ragone
Aldo Ragone Roma Santa Cecilia Konservatuarı’ndan Giuseppe Scotese’nin rehberliğinde mezun olmuş, eğitimine Alfredo Casella’nın öğrencisi olan İtalyan usta Eugenio Bagnoli’den eğitim aldığı Venedik Cini Foundation’ı da içeren Avrupa’nın önemli piyano okullarında eğitim almıştır ve üç yıl süreli tam burs kazanmıştır. Belki de
yaptığı en önemli çalışma, halen danışmanı olan dünyaca tanınmış İtalyan piyanist Aldo Ciccolini’den aldığı eğitimdir. Jürinin oybirliği ve övgüsüyle performans diploması aldığı Paris’teki École Normale de Musique Alfred Cortot’daki eğitimi ve Lüksemburg hükümetinin, 1999’da Evgenij Moguilevski ve 2001’de Pavel Gililov’dan olmak üzere, Lüksemburg şehrindeki uluslararası uzmanlık sınavları için verdiği iki adet burs, Ragone’nin kariyerinde önemli bir yer teşkil etmiştir. Amerikalı piyanistler Andre Watts ve Ann Schein, Moskova Konservatuarı müdürü Rus piyanist Tigran Alikhanov gibi birçok önemli sanatçı ve pedagogun uzmanlık sınavlarında performanslar sergilemiştir. Colorada’dayken Aspen Festival’inde Rita Sloan ile birlikte çalışmak üzere burs kazanmıştır. Ragone ayrıca ulusal ve uluslararası yarışmalarda da kendini göstermiştir. Sekizi derece olmak üzere toplam 19 adet ödül kazanmıştır. 2004 yılında Washington DC İtalyan Kültür Derneği, Ragone’yi sanatsal başarıları nedeniyle Genç Sanatçı Ödülü’yle ödüllendirmiştir. 2007 yılında Maryland Üniversitesi’nin en iyi öğrencilerinden biri olarak PHI KAPPA PHI Onur Topluluğu’na katılmak üzere seçilmiştir. 2003 yılında Aldo Ragone, ABD Washington DC’de prestijli Kennedy Merkezinde ilk kez sahneye çıkmıştır. Colorado’da King Merkezi Konser Salonunda Denver Filarmoni Orkestrasıyla Saint-Saëns Piyano Konçerto No. 5’i çalmıştır ve Niwot Timberline Senfoniyle nadiren çalınan Scriabin Piyano Konçertosunu icra etmiştir.
10.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali Aldo Ragone Konseri:
Misha Dacic
Misha Dacic, Amerika’daki Miami 6. Uluslararası Piyano Festivali’nin Yeni Keşifler konserlerinde, 2003 yılındaki çıkışından sonra Amerika’da aranan bir solo piyanist oldu ve Chicago’da Ravinia Yükselen Yıldızlar Serisi’nde önemli bir yer aldı. Ardından Kalamazoo’da Gilmore Keyboard Festivali Yükselen Yıldızlar Resital Serisi, Cincinnati’de Xavier Üniversitesi Klasik Piyano Serisi, Princeton Üniversitesi’nde Golandsky Enstitüsü Uluslararası Piyano Festivali, Minneapolis’te Frederic Chopin Derneği Konser Serisi ve New York’ta Leschetizky Piyano Serisi gibi birçok etkinlikte sahneye çıktı.
Bu konserlerde genç bir yıldız olarak büyük takdir toplayan sanatçı, kariyerine Amerika Birleşik Devletleri’nin yanı sıra Guatemala, Panama, Jamaika, İtalya, İspanya ve Türkiye gibi pek çok ülkede konçerto seslendirmeleri ve resitaller ile devam etmektedir. Son yıllarda Dacic, Türkiye’deki çıkışını Uluslararası Antalya Piyano Festivali’nde yaptı. Ayrıca Brezilya Senfoni Orkestrası ile Tourmaline Piyanistler Serisi’nde, Rio de Janeiro Şehir Tiyatrosu’nda ve Panama City’de ASM Festivali’nde, Panama Ulusal Senfoni ile performans sergiledi. Mayıs 2009′da, Miami Uluslararası Piyano Festivali kapsamındaki ‘Beyond Tango’ projesinde, ünlü tango sanatçısı Pablo Ziegler ile birlikte sahne aldı.
Eski Yugoslavya’da 1978 yılında sanatçı bir ailede doğan Misha Dacic ilk defa 11 yaşında iken yerel orkestra ile verdiği konserde dikkatleri üzerine çekti. Kemal Gekic, Frank Cooper, Lazar ve Valentina Berman, Jorge Luis Prats eğitmenleri arasında sayılabilir. Misha Dacic’in yakında gerçekleşecek programları arasında Almanya ve İspanya’daki festivallerde resitaller, Birleşmiş Milletler nezaretinde, keman sanatçısı Ida Haendel ile birçok duo resital, ve Arjantinli bandoneón sanatçısı Héctor Del Curto ile birlikte çalışmaları vardır. Son çalışmalarından, çeşitli canlı performansların yer aldığı ‘Misha Dacic in Recital’ isimli DVD, VAI (Video Artist International)’den çıkmış̧tır. Misha Dacic, Miami’de yaş̧ıyor, ‘Patrons of Exceptional Artists’ kurumunun desteğini almaktadır.
Mauricio Vallina
Mauricio Vallina, 2001 yılında Internatıonal EMI Classics’ten çıkardığı ilk EMI Abbey Road CD’si için “Le Monde de la Musique” dergisinin “CHOC” etiketine layık görülmekle beraber Viyana, Londra ve Paris’te büyük övgü topladı. Brüksel’de yaşayan Mauricio Vallina, (1970) ulusal ve uluslararası piyano yarışmalarında en iyi ödülleri kazandı, önde gelen müzisyenler tarafından özgün yeteneği takdirle karşılandı. Valencia (1994) ve Gernika (1996) uluslararası piyano yarışmaları ödül kazandığı yarışmalardan birkaçı; ayrıca Küba ve İspanyol müziğinde en iyi performans için özel ödüllere layık görüldü. 1988 yılında, doğduğu şehir Havana’da “Altın” diplomayla mezun olduktan sonra Moskova “Tchaikovsky” Konservatuvarında (1996’da Güzel Sanatlarda Lisans), Madrid Kraliyet Konservatuvarı ve Como Uluslararası Piyano Vakfında mükemmel sayılan eğitimini tamamladı. Roberto Urbay, Henrietta Mirvis, Irina Plotnikova, Joaquin Soriano, Alicia de Larrocha, Dimitri Bashkirov, Fou Tsong, Zenaida Manfugás ve Martha Argerich’in esaslı rehberlik ve etkileri, sanatçılığına olağanüstü bir boyut kazandırdı. 1998’de Zürich’teki ilk temsili Vallina’nın uluslararası kariyerinde belirleyici bir olaydı. La Roque d’Anthéron, Schleswig-Holstein müzik festivali, Ruhr Piano festivali, Radio France-Montpellier, Sintra, Lugano gibi büyük uluslararası festivallerde performans gösterdi. Avrupa, Amerika, Asya ve Avustralya’da önemli etkinliklerde solist olarak; oda müziğinde verdiği resitallerde ve orkestralarla verdiği konserlerde övgüyle karşılandı. Mauricio Vallina, ileri gelen orkestralarla birçok tanınmış şefin yönetiminde sahne aldı. Oda müziğinde Polina Leschenko, Gabriela Montero, Geza Hosszu-Legocky, Mark Drobinsky, Renaud Capuçon ve Gautier Capuçon gibi müzisyenlerle sahneyi paylaştı. “Evening Talks”, “Nelson Freire” (bir Brezilya prodüksiyonu) adlı belgesel filmlerde ön plana çıktı, birçok &uum
l;lkede ikili piyano konserlerinde Martha Argerich ile beraber çaldı; bu konserlerin kimisi, “Lugano Festivalinden Live” 2005, 2007 ve 2009 EMI etiketiyle kaydedildi.
10.Uluslararası Klasik Müzik Festivali Konseri:
Pierre Réach
Pierre Réach’ın kariyerini üç unsur özgün kılar: dünyanın her yerinde verdiği konser ve resitaller, eğitim ve ustalık sınavı ve çeşitli sanat etkinliklerinin organizasyonu. Sanatçı, uluslararası yarışmalarda ödüller kazandı, Olivier Messiaen ve Pozzoli’de birincilik, Arthur Rubinstein Yarışmasından aldığı madalya bunlara örnek gösterilebilir… Paris’te Yvonne Lefébure ve Yvonne Loriod’nun, Londra’da da Maria Curcio’nun öğrenci oldu ayrıca Arthur Rubinstein ve Alexis Weissenberg ile çalıştı. Dünyanın her yerinde resitaller, Seul’de KBS, Tokyo’da NHK, Paris’te Fransa Radyo Orkestrasıyla konserler verdi. Gary Hoffman, Joan Martin Royo, Christoph Henkel ve Gerard Poulet gibi müzisyenlerle oda müziği konserleri veren Pierre Réach, ABD’de J.S.Bach’ın “Goldberg Varyasyonları”nı icra ederek Amerikan basınından coşkulu eleştiriler aldı. Dünyanın her yerinde ustalık sınavları verdi ve sayısız cd kayıtları yaptı. Olivier Messiaen Yarışmasında, Monte Carlo’da Ustalar Yarışmasında, Barselona’da Maria Canals, Rio de Janeiro ve Şangay’da yarışmaların jürisinde yer aldı. Bagnères de Bigorre’de “Uluslararası Frederik Chopin Piyano Yarışması”nı ve Vila-Seca’da “Uluslararası Paul Badura-Skoda Piyano Yarışması”nı yarattı. Paris Konservatuarı ve Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC)’da profesör olmakla beraber Şangay’daki Superior Conservatory’den onursal profesörlük unvanı aldı. Sanatçı ayrıca Fransa’daki Festival Piano Pic ve İspanya’daki Vila-Seca Müzik Festivalinin de sanat yönetmeliğini sürdürmektedir.
Yury Martynov
Yury Martynov (piyano, klavsen, fortepiano, klavikort, org) Rus piyano ve Batı Avrupa klavyeli çalgılar ekolünün en iyi geleneklerini, kendi özgün kişiliğiyle bağdaştıran, çağımızın en ilginç, çok yönlü Rus müzisyenlerinden biri olarak anılır. Aynı zamanda bu kadar farklı enstrüman ve stillere hakim, nadir bir müzisyendir. 1969 doğumlu Yury Martynov, Moskova “P.İ. Çaykovsky” Devlet Konservatuvarında, Profesör S.L. Dijour ile piyano; Profesör Y.N. Kholopov ile müzik teorisi okuduktan sonra Moskova Devlet Konservatuvarında, Voskresensky ile piyano ve Parshin ile org okudu. 1993 ve 1994’te Fransa’da, Profesör İ. Wjunisky’den ders aldı; Bobigny’de “Jean-Wiener” Yüksek Müzik Okulunun klavsen ve basso kontinuo bölümü ile Paris’te C. Debussy konservatuvarını altın madalya ile bitirdi. Yury Martynov, 1989 yılından beri solist ve oda müziği ansamblların üyesi olarak dünyanın her yerinde en iyi konser salonlarında sahneye çıktı ve birçok saygın festivale katıldı. 2000’de D. Sokolov ve S. Filchenko ile PLAYel üçlüsünü kurdu. 2006’dan beri V. Pessin üçlüsünde kemancı olarak yer alıyor. Yury Martynov uluslararası yarışmalarda ödüller kazandı: “Maria Canals” Barselona’da birincilik, “Ennio Porrino” Caglari’de birincilik, Ville d’Epinal’da ikincilik ve “W.A. Mozart”, Salzburg’ta birincilik, Rusya’da J.S. Bach’ın “Wohltemperiertes Klavier”ini, klavsende icra eden ilk sanatçı oldu ve Rus dinleyicilere Rönesans, Barok ve erken Klasisizm dönemlerinden tek çalgı ve oda müziği için besteler sundu. Klavsen ve orkestra ile Mozart’ın Pasticcio konserlerini, Bach’ın keman ve lavta bestelerinin kendi yaptığı uyarlamalarını, klavsende Couperin ve Rameau’nun bestelerini, piyanoda C. Debussy ve M. Ravel bestelerini sunan çeşitli özgün program dizilerini düzenledi. Dinleyici kitlesi, 1840 yapımı Erard piyanoda çalınan tüm Beethoven senfonilerinin F. Liszt uyarlamalarının konser dizisini coşkuyla karşıladı. Konserler, Moskova Devlet Konservatuvarının klavyeli çalgılar bölümünün öğretim görevlileri, öğrencileri ve Tarihsel ve Çağdaş Performans Sanatı Bölümünün (FISII) oda müziği ansamblı işbirliğinde organize edilmişti.
Edna Golandsky
Edna Golandsky, Taubman Metodu’nun en önemli temsilcisi ve savunucularındandır. Teknik problemleri çözmede gösterdiği büyük başarı ve üstün müzikal kavrama yeteneğiyle, ABD’de ve yurtdışında geniş övgü topladı. Müzik eğitimini Juilliard School’da aldı. Aynı okulun müzik bölümünde çeşitli derecelerde master yaptıktan sonra Dorothy Taubman’dan dersler almaya devam etti. Bayan Golandsky, 1976 yılında, insanların yaz aylarında buluşup Taubman Metodu konusunda yoğun odaklı araştırmalar yapabilmeleri için bir enstitü kurmayı planladı. Daha sonra Bayan Taubman ile beraber Taubman Enstitüsünü kurup, çalışmalara başladılar. Haziran 2003’te Taubman teorisinin araştırılması, ilerletilmesi ve yayılmasında öncülük yapmak için Golandsky Enstitüsü kuruldu. Enstitü her yıl Temmuz ayında Princeton Üniversitesinde bir sempozyum ve festival düzenlemektedir. Dünyanın her yerinden profesyoneller ve öğrenciler Bayan Golandsky ile okumaya, çalışmaya ya da danışmaya gelirler. Uluslararası üne sahip bir pedagog olarak Golandsky, bilirkişi teşhisi, yorgunluk, ağrı ve ciddi hasara benzer problemlerin tedavisi konusunda uzun yıllara dayanan bir kariyere sahiptir. Birçok müzik tıbbı konferansında uzman konuşmacı olarak yer aldı. Bunların yanı sıra City University of New York&rsqu
o;ta (CUNY) “piyano” dalında yardımcı profesördür.Bayan Golandsky, son üç yıldır keman sanatçısı Sophie Till ile Taubman prensiplerinin yaylı çalgıcılar için özel bir uygulamaya dönüştürülmesi konusunda çalışmaktadır. Kemancılar için Taubman Metoduna uygun, giriş derslerini kapsayan bir ders kitabı da hazırlanmış olup ileriki bir tarihte yayınlanması planlanmaktadır.
Gülsin Onay
“Piyanist sadece olağanüstü teknik ustalığı ile değil, müzikal zekâ ve anlayışın sık rastlanmayan bir bileşimi ile de dinleyiciyi fethediyor. İhtişam, olağanüstü cümleleme, müzikal enerji ve zekâ mükemmel biçimde dengeleniyor.” Göttinger Tagblatt Gülsin Onay’ın uluslararası müzik kariyeri Arjantin’den Japonya’ya uzanan bir coğrafyada 5 kıta 68 ülkeyi kapsar. Bugüne kadar dünyanın belli başlı tüm müzik merkezlerinde dinleyicilerle buluşan sanatçı Dresden Staatskapelle, İngiliz Kraliyet Filarmoni, Philharmonia Orkestrası, İngiliz Oda Orkestrası, Japon Filarmoni, Münih Radyo Senfoni, Saint Petersburg Filarmoni, Tokyo Senfoni, Varşova Filarmoni, Viyana Senfoni gibi önemli orkestralarla konserler verdi. Birlikte çaldığı şefler arasında Vladimir Ashkenazy, Erich Bergel, Michael Boder, Andrey Boreyko, Jorg Faerber, Vladimir Fedoseyev, Edward Gardner, Emmanuel Krivine, Ingo Metzmacher, Esa-Pekka Salonen, Jose Serebrier, Vassily Sinaisky, Stanislaw Wislocki ve Lothar Zagrosek sayılabilir. Gülsin Onay, 2004 yılında başlayarak kısa sürede dünya genelinde klasik müzik çevrelerinin dikkatini çekmeyi başaran Gümüşlük Klasik Müzik Festivalinin Sanat Danışmanlığını yapmaktadır. Rachmaninov yorumlarıyla müzik otoritelerinden büyük övgüler alan Gülsin Onay ayrıca, uluslararası alanda istisnai bir Chopin icracısı kabul edilmektedir. Polonya Hükümeti Gülsin Onay’ı Chopin yorumları nedeniyle Polonya Devlet Nişanı ile onurlandırmıştır. Hocası Saygun’un dünya çapında en güçlü yorumcusu olarak tanımlanan Onay, gerek konser programlarından gerekse kayıtlarından eksik etmediği bestecinin eserlerini önemli orkestralar eşliğinde sayısız ülkede seslendirmiştir. Gülsin Onay’ın 20’yi aşkın albüm kaydı, yorum gücü yanında repertuar zenginliğini de yansıtır. Ülkemizde CD’leri Lila Müzik etiketiyle yayınlanan sanatçının, özellikle Rachmaninov ve Çaykovski piyano konçertolarını seslendirdiği albümü başta Vladimir Ashkenazy olmak üzere pek çok meslektaşının takdirini kazanmıştır. Gülsin Onay son yıllarda Amerika’da da peş peşe çıkan albümleriyle adından söz ettirmektedir. VAI firması DVD olarak Grieg ve Saint Saens konçertolarını ve Miami Piyano Festivali resitalini yayınladı. 2011 sonbaharında piyasaya çıkan “Liszt, Haydn & Schubert” CD’si ile birlikte sanatçı Amerika’da artık Dorian Sono Luminus etiketi altında kayıt yapmaktadır. Piyano eğitimine üç buçuk yaşında başlayan ve Üstün Yetenekli Çocuklar Kanunu kapsamında Paris Konservatuvarı’nda eğitim gören Gülsin Onay’a 1987 yılında Devlet Sanatçısı unvanı verilmiştir.
10.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali Açılış Konseri: https://www.evetbenim.com/haber/haberdetay/17025-10.Gumusluk_Klasik_Muzik_Festivali_Acilis_Konseri.html#.UfetdNL0HW4
Erkin Onay
1976 Yılında İstanbul da doğdu, keman eğitimine büyük babası Joachim Reusch ile başladı. 1989-1994 Yılları arasında 'Hannover für Müzik' de Prof. Atilla Aydın ile özel olarak çalıştı. Genel keman eğitimini Almanya Hannover de sürdürürken Türkiye, Almanya, Yunanistan ve Fransa da resitaller verdi. Aynı dönemde Genç Müzisyenler festivallerine katıldı. 1990 Yılında Almanya da Genç Müzisyenler Yarışmasında ikincilik ödülü aldı. 1994 Yılında Almanya'da Freiburg Üniversitesi'nde özel yetenek sınavı ile kabul edildi ve prof. Jörg Hoffman ile çalışmalarına devam etti. 1996 yılında İsviçre'nin Winterthur müzik yüksekokuluna Gyorgy Pauk'un sınıfına kabul edildi. 1998 Yılından itibaren aynı okulda Heifetz'in son yıldız öğrencilerinden Prof. Rudolf Koelman ile çalıştı. Bu okuldan 2001 yılında 'konzertreife' Diplomasını (Konser diploması) en iyi dereceyle aldı. Erkin onay Türkiye de devlet sanatçısı prof. Suna Kan ile çalışarak 2005 yılında Sanatta Yeterlilik derecesini aldı. Yurt içi ve yurt dışı pek çok etkinliği
bulunan Erkin Onay; Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, İstanbul, İzmir, Antalya, Cukurova, Bursa Devlet Senfoni Orkestraları, Eskişehir Senfoni Orkestrası, DESSO ve BASSO ile Gürer Aykal, Rengim Gökmen, İbrahim Yazıcı, Antonio Pirolli, Naci Özgüç, Vladimir Altschuler ve Emil Tabakov tarafından yönetilen orkestralarda solist olarak katıldı. Türkiye, Ukrayna, Hindistan İngiltere, Almanya'da çeşitli resital ve oda müziği konserleri verdi. 1999-2004 Yılları arasında Antalya Devlet Senfoni Orkestrasının Başkemancılığını 2005-2007 yılları arasında Bilkent Senfoni Orkestrasının baş kemancılığını yaptı. Sanatçı 2007 yılından bu yana Ankara Devlet Opera ve Balesi Orkestrasında Başkemancı olarak görevini yapmaktadır.
10.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali Açılış Konseri:
https://www.evetbenim.com/haber/haberdetay/17025-10.Gumusluk_Klasik_Muzik_Festivali_Acilis_Konseri.html#.UfetdNL0HW4
10.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali GMA Masterclass Heyecanı Başladı:
https://www.evetbenim.com/haber/haberd
etay/16902-GMA_Masterclass_Kompoziyon-Fazil_Say.html#.UgH-odL0HW4
GMA GİTAR MASTERCLASS 2013
Sanatçılar
FAZIL SAY
GMA KOMPOZİSYON – MASTERCLASS
06.08.2013 – 10.08.2013
“O, sadece dahi bir piyanist değil; şüphesiz ki 21. yüzyılın en büyük sanatçılarından biri olacaktır.”
“He is not only a brilliant pianist, but will without doubt also become one of the great artists of the 21st century.”
“Le Figaro” Paris
1970 yılında Ankaraʼda doğan Fazıl Say, 4 yaşında piyanoya başlamış, Ankara Devlet Konservatuarıʼnda “Üstün Yetenekli Çocuklar için Özel Statü”de öğrenim görerek 1987ʼde konservatuarın piyano ve kompozisyon bölümlerini bitirmiştir. Çalışmalarını Alman bursuyla Düsseldorf Müzik Yüksek Okuluʼnda sürdüren sanatçımız, 1991ʼde konçerto solisti diplomasını almış, 1992ʼde Berlin Tasarım Sanatları ve Müzik Akademisiʼnde piyano ve oda müziği öğretmenliğine getirilmiştir. 1994ʼte Genç Konser Solistleri Avrupa yarışmasında birincilik kazanan Say, 1995ʼte New Yorkʼta yapılan kıtalararası yarışmanın da birincisi olarak parlak konser kariyerine başlamıştır. Ayrıca, besteci yönüyle başarılar kazanan sanatçı, oratoryolar, piyano konçertoları, çeşitli formlarda orkestra, oda müziği ve piyano eserleri, şan ve piyano için çok sayıda şarkı bestelemiştir. Bu eserler arasında “Nazım” ve “Metin Altıok Ağıtı” başlıklı oratoryolar, 4 piyano konçertosu, Zürih Üniversitesiʼnin siparişi üzerine “Albert Einstein”ʼın anısına yazdığı orkestra eseri, Mozartʼın 250. doğum yılında Viyanaʼdaki Kutlama Komitesiʼnin siparişi dolayısıyla bestelenen “Patara” adlı bale müziği vardır.
Beş kıtada sürdürdüğü konserleri ve yankı uyandıran CDʼleriyle bütün dünyada aranan bir piyanist olan Fazıl Say, derinlikli yorum kavrayışı nedeniyle günümüze kadar 20 uluslararası ödülle onurlandırılmıştır. Sunduğu konserlerle her yıl yüz binlerce müzikseverin hayranlığını kazanan sanatçı, New York Filarmoni, St. Petersburg Filarmoni, Amsterdam Concertgebouw, Viyana Filarmoni, Çek Filarmoni, İsrail Filarmoni, Orchestre National de France, Tokyo Senfoni gibi orkestralar eşliğinde çağımızın tanınmış şefleriyle konser vermiş, 2007 Floransa Festivaliʼnin kapanış konserinde Zubin Mehtaʼnın yönettiği Floransa Orkestrası ile yirmi bin kişi tarafından izlenen bir açık hava konseri sunmuştur. Yine 2007 yılında Montreux Caz Festivaliʼnde piyano jürisinin başkanlığını yapan Sayʼın, Türk saz şairi Aşık Veyselʼin “Kara Toprak” adlı halk şarkısından esinlenerek bestelediği piyano parçasını da içeren aynı başlıklı CD, Amerikaʼda Bilboard listelerinde 6. sıraya yükselmiştir. 2008ʼde Avrupa Birliği tarafından “Kültür Elçisi” unvanıyla görevlendirilen Fazıl Say, doğu ve batı kültürleri arasında yeni köprü kurmayı amaçlamıştır.
Fazıl Say wrote his first piece – a piano sonata – as early as 1984, at the age of fourteen, when he was a student at the Conservatory of his home town Ankara. It was followed, in this early phase of his development, by several chamber works without an opus number, including Schwarze Hymnen for violin and piano and a guitar concerto. He subsequently designated as his opus 1 one of the works that he had played in the concert that won him the Young Concert Artists Auditions in New York: the Four Dances of Nasreddin Hodja. Fazıl Say stands to some extent in the tradition of composers like Béla Bartók, George Enescu, and György Ligeti, who also drew on the rich musical folklore of their countries. He attracted international attention with the piano piece Black Earth (1997), in which he employs techniques familiar to us from John Cage and his works for prepared piano.In the year 2007 he aroused international interest with his Violin Concerto 1001 Nights in the Harem. Since its world premiere by Patricia Kopatchinskaja, the piece has already received further performances in many international concert halls. Fazıl Say scored a further great success with his first symphony, the Istanbul Symphony, premiered in 2010 at the conclusion of his five-year residency at the Konzerthaus Dortmund. Jointly commissioned by the WDR and the Konzerthaus Dortmund in the framework of Ruhr.2010, the work constitutes a vibrant and poetic tribute to the metropolis on the Bosporus and its millions of inhabitants. The same year saw the composition, among other pieces, of his Divorce String Quartet (based on atonal principles), and commissio
Carlo Domeniconi – Derek Gripper
10.08.2013 – 16.08.2013
Carlo Domeniconi
Klasik gitara yeni bir soluk katan besteci ve yorumculardan İtalyan asılı Carlo Domeniconi, 1977′de konservatuvarda öğretmenlik yapmak üzere Türkiye’ye gelmiş ve üç yıl İstanbul’da kalmıştı.
Uzun süredir Almanya’da yaşayan sanatçının, klasik gitara yeni bir ses, sıcak bir üslup getirmeye çalıştığı bu yeni yaklaşım, farklı kültürlerden müzikseverlerin ilgisini çekiyor. Klasik gitarda kalıcı tınılar arayan sanatçı, bu arayışın klasik gitarda yeni bir tarz olmasını umuyor ve “Gitar benim kaderim. Yaşadığım sürece hayal ettiğim renkleri, sesleri klasik gitar geleneğine kazandırmak istiyorum” diyor.
Carlo Domeniconi, bestelediği eserlerin çoğunu solo, iki, üç ve dört gitar için yazmış olmakla beraber gitar ile başka enstrümanlar veya sesin beraberliği için de yazmış. Bunun yanı sıra bu güne dek yarısı solo gitar için yarısı değişik enstrümanlardan oluşan gruplar için 20 gitar konçertosu bestelemiş.
Orta Şekerli Gitar Conçerto, iki gitar için Conçerto Mediterraneo, saz (bağlama), gitar ve oda orkestrası için Conçerto di Berlinbu, ve solo keman, konuşmacı, soprano, iki gitar, yaylı dörtlü, akordeon, piyano, viyola da gamba ve perküsyon için El Trino del Diablo (The Devil’s Trill) Domeniconi’nin en çok çalınan/icra edilen eserleri arasındadır.
Carlo Domeniconi, son 30 yıldır kendi müziğini dünyanın
her yerinde verdiği konserlerle aralıksız olarak icra etmektedir. David Russell, Alvaro Pierri, John Williams, the LAGQ, Dale Kavanagh, Marco Socías, Pavel Steidel and Shin-ichi Fukuda gibi tanınmış müzisyenler dâhil bestelerinin birçoğunu icra ettiler.
Koyunbaba, Anatolia (Dostum Türküsü üzerine çeşitlemeler), Hommage à Jimi Hendrix, Toccata in Blue ve Sindbad gibi eserler konser programlarının vazgeçilmezleridir. Bu bestelerin birçok CD kayıtları bulunmaktadır. Classical Guitar, Le Cahier de la Guitare, Il Fronimo, Gitarre Aktuell, Gitarre und Laute and Guitart vb. dergilerde Carlo Domeniconi hakkında sayısız yazılar yayınlandı. Bunlardan iki tanesine örnek verecek olursak:
“Domeniconi’nin müziği bir süreklilik içinde Doğu ve Batı’nın sentezini aramakta. Özünü bulup farklı kültürleri yepyeni bir anlatımla sunmakta. Müziğine hipnotize eden bir kaçınılmazlık hâkim.” Michel Lydon, Soundboard, New York 2001
“Carlo Domeniconi’nin eserlerinin çoğunda bir çeşit ipnoz mevcut. Teslim olun, bu bir lütuf, kendinizi onun anlatımına bırakın ve müziğinden keyif alın.” Colin Cooper, Classical Guitar 2008
Derek Gripper
Güney Afrikalı Derek Gripper altı yaşındayken müzik eğitimine kemanla başladı. On üç yıl klasik müzik okuduktan sonra ilham kaynağını daha uzaklarda aramaya başladı. Bu arayış onu geleneksel karnatik müziği eğitimini aldığı Hindistan’ın güneyine getirdi. Ülkesine döndükten sonra burada edindiği tecrübeyi gitarla sentezleyerek yeni açılımlar aradı. Olivier Messiaen’ın çok katmanlı müziği, Steve Reich’in Afrika’dan etkilenmiş yapısallığı ve bir o kadar da J.S.Bach’ın müziğinin gitar için uyarlamalarına ilgi duyduğu sırada Cape Town’lı caz trompetçisi Alex van Heerden ile tanışınca, yaptığı araştırmaları Güney Afrika’nın müziğinde yeni yollar bulmak için kullanılabileceğini anladı.
Güney Afrika müziğinin manzarasını yeniden biçimleyen, birçok çığır açan albümleri; özellikle de Alex van Heerden ile yaptığı düşsel Sagtevlei albümünden sonra Derek, başka bestecilerin müziğini icraatlarına dâhil etmeye başladı. Gripper’in “Zamanımızın Heitor Villa Lobos’u” dediği Brezilyalı Egberto Gismonti’nin müziğine duyduğu heyecandan, müzisyenin gitar müziğini uyarlama projesi doğdu. Derek Gripper’in Egberto Gismonti’nin müziğinin kaydı olan The Sound of Water adlı albüm 2012’de Güney Afrika Müzik Ödülüne yılın en iyi klasik ve enstrümantal albümü için aday gösterildi.
2009’da Derek’e Batı Afrika’da çalınan 21 telli bir arp-lavta olan kora hediye edildi. Geleneksel Mali kora bestelerini öğrenerek bu enstrümanın çalma tekniklerini araştırmaya başladıktan iki yıl sonra büyük bir buluş yaptı: İspanyol Rönesans lavtasının (vihuela) basit dokusal dilini kullanarak büyük Mali kora sanatçısı Toumani Diabate’nin olağanüstü karmaşık kora bestelerini, orijinal icraların tek bir notasını atlamadan altı telli gitarda çalmayı başardı. Derek Gripper’in Afrika’nın kimi en büyük müzisiyenlerin eserlerinin uyarlamalarını temel alarak bir Afrika klasik gitar repertuarı yaratma projesi giderek büyüyen üstün bir Afrika Gitar uyarlamaları derlemesine dönüşüp, gitara yeni ve heyecan verici bir hayat kattı. 2012 yılında Derek Gripper’in solo gitar için Mali müziği kaydı olan “One Night on Earth: Music from the Strings of Mali” çıktı.
Derek Gripper, eğitimli bir Montessori öğretmenidir. 2006 yılından beri Montessori yöntemini temel alan bir gitar eğitim yöntemi geliştirmektedir. Montessori Gitar Metodu artık atölyelerde, kitaplarda ve nota ile eğitici malzemelerin özgün dizilerinde sunulmaktadır.
Endellion Dörlüsü (Yaylı Dörtlü, İngiltere)
28 Temmuz – Endellion Dörtlüsü (Yaylı dörtlü, İngiltere) & Gülsin Onay (piyano) Bosch sponsorluğunda
https://www.evetbenim.com/haber/haberdetay/17044-Konser:_Gulsin_Onay_ve_Endellion_Dortlusu.html#.UfODHNL0HW4
Boğaziçi Caz Korosu
10 Ağustos – Boğaziçi Caz Korosu
Festival Ana Sponsoru, Let's Bodrum (Let's Bodrum'un Ana sponsoru: İş Bankası; Let’s Bodrum sponsorları: Türkcell, HaberTürk, EtsTur, Mudo, Mobilera); Festival Co-sponsorları, Kempinski Barbaros Bay, Bosch; Festival Kurumsal Sponsorları, T.C. Kültür veTurizm Bakanlığı, Bodrum Belediyesi, Gümüşlük Belediyesi, BODTO, TURSAB; Festival Basın Sponsorları, Sabah Gazetesi, Bodrum Ajans; Diğer Sponsorlar, Gümüşkaya Sitesi, THY, Victoria's, Otel Gümüşlük, Dobrum Bilgisayar, Limon Restoran, Günbatımı Restoran, Ekin Ofset, Studio Nord, Koçteş Elektrik, Erenler Sofrası.