İstanbul Filarmoni Derneği Faruk Erengül Ulusal Piyano Yarışması 2019

0

İstanbul Filarmoni Derneği genç ve yetenekli müzisyenleri desteklemek için 2017 yılındaki yaylı çalgılar yarışmasının ardından bu kez, 4-10 Mart 2019 tarihleri arasında ulusal katılıma açık bir piyano yarışması düzenliyor.Önceki yıl olduğu gibi, yine Sayın Faruk Erengül’ün desteğiyle gerçekleşecek yarışmanın jürisi çok değerli isimlerden oluşuyor:
Jüri Başkanı
İdil Biret, T.C. Devlet Sanatçısı
Jüri Üyeleri
Prof. Judith Uluğ
Ali Darmar
Prof. Metin Ülkü
Doç. Gökhan Aybulus
Dr. Aydın Karlıbel
Can Okan
Eren Aydoğan
Yarışmada birincilik ödülü 10.000 TL, ikincilik ödülü 7.500 TL, üçüncülük ödülü de 5.000 TL. Yarışma birincisi ayrıca İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın 29 Mart 2019 Cuma günü gerçekleştireceği haftalık olağan konserinin de solisti olacak.
Yarışma şartnamesine buradan ulaşabilir ve yarışmayla ilgili tüm detayları öğrenerek başvurunuzu yapabilirsiniz.Son başvuru tarihi 8 Şubat 2019’dur.İDİL BİRET
İdil Biret üç yaşında piyanoya büyük istidat göstererek ilk derslerini Ankara’da Mithat Fenmen’den aldı. O dönemde yapılmakta olan müzik reform çalışmalarının * büyük destekçisi Cumhurbaşkanı İnönü’nün isteği ile sunulan teklif üzerine, TBMM’nin 1948 yılında çıkardığı özel kanunla sekiz yaşında Fransa’ya gönderildi. Orada, büyük Fransız müzisyeni Nadia Boulanger’nin gözetiminde, Paris Konservatuvarı’nda okuyarak on beş yaşında birincilikle mezun oldu.
Daha sonra, 20. yüzyılın en büyük piyanistlerinden Alfred Cortot ve Wilhelm Kempff ile çalıştı. Hiç bir piyano yarışmasına katılmayan İdil Biret on altı yaşından itibaren Boston Senfoni, Leningrad Filarmoni, Londra Senfoni, Leipzig Gewandhaus, Dresden Filarmoni, Varşova Filarmoni gibi dünyanın büyük orkestraları, Erich Leinsdorf, Pierre Monteux, Joseph Keilberth, Hermann Scherchen, Gennadi Rozhdestvensky, Sir Adrian Boult, Sir Charles Mackerras gibi 20. yüzyılın efsane şefleriyle çalıştı ve Carnegie Hall (New York), Symphony Hall (Boston), Royal Festival Hall (Londra), Theatre des Champs Elysees (Paris), Konzerthaus (Berlin), Semperoper (Dresden), Philharmonic Hall (Varşova), Musikverein (Viyana), Tchaikovsky Hall (Moskova) gibi başlıca salonlarda, beş kıtayı kapsayan iki binden fazla konser verdi, bir çok festivale katıldı.
Van Cliburn (ABD), Kraliçe Elisabeth (Belçika), Busoni (İtalya), Franz Liszt (Weimar, Almanya), Sviatoslav Richter (Moskova) gibi ünlü piyano yarışmalarında jüri üyeliği yaptı; Fransa, Polonya, İngiltere, İtalya, ABD ve Türkiye’de ödül ve nişanlar aldı.
Biret bugüne kadar EMI, Decca, Atlantic/Finnadar, Naxos ve diğer firmalar için Amerika ve Avrupa’da 100’den fazla plak kaydetmiştir. Bunlar arasında müzik tarihinde ilk kez komple diziler olarak seslendirilen Chopin’in bütün piyano eserleri ve Beethoven’in dokuz senfonisinin Liszt tarafından yapılan piyano uyarlamaları, 32 Piyano Sonatı, 5 Piyano Konçertosu ile Brahms ve Rachmaninof’un bütün solo piyano eserleri ve konçertoları, Boulez’in üç piyano sonatı, Ligeti’nin etüdleri ve Stravinsky’nin Ateş Kuşu bale müziğinin piyano uyarlaması da yer almaktadır. Bu kayıtlar Polonya’da Chopin Büyük Ödülü, Fransa’da Altın Diyapazon dahil pek çok ödül almış olup Amerika, Avrupa ve Uzak Doğuda 3 milyon adet civarında satılarak büyük bir dinleyici kitlesine ulaşmıştır. 2007 yılında Chopin’in bütün piyano eserleri kayıtları ve konser icraları ile Polonya kültürüne yaptığı katkılar nedeniyle Cumhurbaşkanı Lech Kaczsnky İdil Biret’i Polonya’nın en üst nişanı olan “Yüksek Liyakat Madalyası” (Krzyzem Kawalerskim Ordera Zaslugi) ile taltif etmiştir. Repertuarında yüzden fazla piyano konçertosu olan İdil Biret’in eski ve yeni kayıtları kendi etiketi İdil Biret Arşivi (IBA) üzerinde Naxos tarafından bütün dünyaya dağıtılmaktadır. İdil Biret’in 1959 yılından bu yana yaptığı LP/CD kayıtların tamamı 130 CD bir büyük kutu içinde Mayıs 2018’de Türkiye ve dünya piyasasına sunulmuştur. İdil Biret bütün bunları Türkiye’de Cumhuriyet’in ilk döneminde başlatılan müzik reform çalışmaları sayesinde yapabilmiştir.
*Bu çalışmalarla ilgili olarak Atatürk şunları söylemiştir: “Müzikte de benzer reformlar yapmadığımız takdirde, Türkiye’de diğer sahalarda gerçekleştirilmekte olan reformların eksik kalacağından ve yerine oturmayacağından endişeliyim.”
Atatürk’ün, büyük Alman piyanisti Prof. Wilhelm Kempff ile 1927’de Çankaya’da yaptığı konuşmasından (Wilhem Kempff’in İdil Biret’e anlattığı Türkiye hatıraları – Positano, 1982)Prof.Judith Uluğ, piyano çalışmalarına dört yaşında A.B.D.’de Minnesota’da başladı. Minnesota Üniversitesi’nde, Prof. Bernhard Weiser’in sınıfında müzik eğitimini tamamlayarak, “Master” derecesini aldı. Kazandığı bursla, New York’da Juilliard Müzik Okulu’na kabul edilerek, Adele Marcus’un öğrencisi olarak eğitimini sürdürdü ve bu okulu da “Pekiyi” derece ile bitirdi.
Sanat hayatına Amerika’da, çeşitli eyaletlerde solo piyano ve eşlik konserleri vererek, radyo, televizyon programları yaparak başlayan Judith Uluğ, 1967 yılında Türkiye’ye yerleşti.
Sanatçı, başta Uluslararası İstanbul Festivali olmak üzere, yurtiçinde ve yurtdışında, A. B. D., Rusya, Özbekistan, Fransa, Avusturya, Almanya, İngiltere, Arnavutluk, Bulgaristan, Malezya ve Singapur’da sayısız yerli ve yabancı sanatçıya başarıyla eşlik etmiş, radyo ve televizyon programları yapmıştır. Judith Uluğ, İstanbul, Ankara, İzmir’de ve yurt dışında, solo ve orkestra eşliğinde çeşitli konserler vermiştir. 1970-1977 yılları arası, İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde korrepetitör olarak görev yapmıştır.
Judith Uluğ, 1977-1998 yılları arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat Dalı Profesörü olarak çalışmış, 1986-1997 yılları arasında Piyano Anasanat Dalı Başkanlığı’nı yürütmüştür.Ali Darmar İstanbul’da doğdu. İstanbul Konservatuvarı’nda Verda Ün ile piyano çalıştı ayrıca Prof. Ferdi Statzer ve Popi Mihailides’in özel öğrencileri oldu. Aynı zamanda Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. Daha sonra Paris’e giderek Nadia Boulanger, Annette Dieudonné ve Monique Deschaussées ile özel olarak çalıştı; aynı zamanda Ecole Normal de Musique de Paris’de Cécile de Brunhoff ve Germaine Mounier’in piyano öğrencisi oldu.
1976 yılında “UNESCO Bursu” ve 1981’de “Fransız Hükumeti Bursu” kazanan Ali Darmar 1985 yılında Ulusal Rueil Malmasion Konservatuvarı’nın kompozisyon bölümünü Françine Tony Aubin ile çalışarak bitirdi, ardından Ecole Normale de Musique de Paris’de Jacques Castérède ile çalışarak “Diplôme Composition” ve “Diplôme Supérieur de Composition” diplomalarını aldı. Ulusal Reuil Malmasion Konservatuarı’nda “Gümüş Madalya” kazanan Ali Darmar, 1985 Sevda Cenap And Vakfı Gençlik Şarkısı Beste yarışmasında “Başarı Ödülü”ne lâyık görülü.
Çağdaş Türk Bestecileri içinde üçüncü kuşaktan dördüncü kuşağa bir köprü konumundadır. Bestelerinde açık, akılda kalıcı melodi çizgisine önem veren Darmar, yeni bir Romantizm anlayışının peşindedir. Besteci Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışmıştır. Piyano Sonatı, Lied’leri ve Metamorphoses adlı yapıtları Almanya’da yayınlanmıştır. Birçok uluslararası yarışmada jüri üyesi olarak bulunmuştur.Prof.Metin Ülkü
1962 yılında Ankara’da doğdu. 1972 yılında İstanbul Devlet Konservatuarı Piyano Bölümü’ne girdi (bugünkü M.S.G.S.Ü.D.K). 1981 yılında konservatuvar’ın piyano bölümü yüksek devresinden Prof. Judith Uluğ’un öğrencisi olarak mezun oldu; eğitimi boyunca bir dönem Gülsin Onay ile çalıştı. Aynı okulun kompozisyon bölümünde Cengiz Tanç’ın öğrencisi oldu. 1982 yılında aldığı İsviçre bursu ile önce Cenevre’de Nikita Magalof’un ustalık sınıfında aktif olarak yer aldı, daha sonra Lozan Konservatuvarı’nda “virtüozite sınıfı”nda Brigitte Meyer ile çalıştı, Eduardo Vercelli’den dersler aldı. Ayrıca Arpad Gerecz ile oda müziği çalıştı. 1984 yılında “virtüozite diploması”nı aldı. 1984 yılında Sevda Cenap And Vakfı’nca düzenlenen 4. Müzik Yarışması’nda Piyano Dalında Türk Bestecisini En İyi Yorumlayan Piyanist ödülü ve ikincilik ödülünü aldı.
1985 yılında İstanbul’a döndü, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda hocası Prof. Judith Uluğ ile çalışarak Yüksek Lisans ve Sanatta Yeterlik eğitimini tamamladı. Bu dönemde Prof. Filiz Ali yürütücülüğünde Fransız Barok Müziği, Couperin ve Rameau hakkında ve Prof. Judith Uluğ’un danışmanlığında “Çeşitleme Biçimi” başlıklı eser metni çalışmalarını gerçekleştirmiştir. Bu dönemde, 1987’de M.S.G.S.Ü. Devlet Konservatuvarı’nın düzenlediği Yaz Kursu’nda İdil Biret ile çalıştı. Çeşitli çağdaş müzik konserlerinde çoğunlukla Türk bestecilerinin eserlerini seslendirdi, çoğu eserin ilk seslendirmelerini gerçekleştirdi. Açık Radyo’da “Ludus Tonalis” adında çağdaş piyano eserleri hakkında programlar yaptı. Metin Ülkü Polonya, İsviçre, Almanya, Kuveyt, İngiltere, Yunanistan ve Kıbrıs’ta çeşitli solo piyano ve oda müziği konserleri gerçekleştirmiştir. Çağdaş Türk bestecilerinin eserlerini ağırlıklı olarak seslendirdiği konserlerini sürdürmekte ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Profesör Öğretim Üyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Metin Ülkü’nün CD çalışmaları sürmekte olup, Nazife Güran (Kalan), Üç Çağdaş Türk Bestecisi (Kalan), İlhan Usmanbaş: Ölümsüz Deniz Taşlarıydı (Yapı Kredi Yayınları, 1. Baskı CD eki), “İstanbul’dan Yeni Müzik” (Kaset) “Yolculuk” (Lilamüzik), “Balkanlardan” (AK Müzik) başlıklı CD’lerde solo ve düo kayıtları bulunmaktadır. “5 Rumeli Türküsü” Şan-Piyano Düzenlemeleri Pan Yayıncılık tarafından basılmıştır.
Metin Ülkü Pera Piyano Yarışması, Edirne Rotary Kulüp Piyano Yarışması ve Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Ulusal Piyano Yarışması’nda jüri üyeliği görevlerinde bulunmuştur. Ecume (Fransa) ve Akdeniz Gençlik Orkestrası’nın (Fransa) davetleri üzerine “Türkiye’de Müzik Eğitimi” konulu seminler vermiş ve ustalık sınıfı hocalığı yapmıştır.Doç.Gökhan Aybulus
Eskişehir’de doğan Gökhan Aybulus, müzik eğitimine Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Prof. Zöhrab Adıgüzelzade ile başlamış, 2000 yılında Moskova Çaykovski Devlet Konservatuvarı’nda Prof. Naum Shtarkman’ın sınıfına kabul edilmiştir. Lisans ve yüksek lisans eğitimlerini 2006 yılında Naum Shtarkman ile tamamlayan Aybulus, çalışmalarını 2009 yılında Prof. Sergei Dorensky ile aynı okulda doktora düzeyinde tamamlamıştır.
Aybulus, Brucknerhaus, Philharmonie Essen, Çaykovski Konservatuvarı Büyük Salonu, Pekin Ulusal Gösteri Merkezi (NCPA), Xinghai Concert Hall, Shenzhen Concert Hall, Maribor Union Hall, Saraybosna Ulusal Tiyatrosu ve Vijećnica, Albert Long Hall, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Konser Salonu gibi dünyanın ve ülkemizin önde gelen salonlarında, Naum Shtarkman, Nikolay Lugansky, Dora Schwarzberg, Natalia Gutman, Cihat Aşkın, Alexander Buzlov ve Roman Simovich gibi dünyaca ünlü sanatçılarla konserler vererek büyük beğeni toplamıştır.
Sanatçı, 2013 yılında Anadolu Üniversitesi tarafından “Sanat Teşvik Ödülü”, 2014 yılında Eskişehir Yunus Emre Rotary Kulübü tarafından “Meslek Hizmetleri Ödülü” ve 2017 yılında 7. Donizetti Klasik Müzik Ödülleri kapsamında “Yılın Piyanisti” ödülüne layık görülmüştür. 2012 yılında doçentlik unvanını alan Gökhan Aybulus, halen Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmakta ve solistlik kariyerini sürdürmektedir.Dr.Aydın Karlıbel
1957’de İstanbul’da doğan Aydın Karlıbel müzik çalışmalarına dört yaşında başladı. Dokuz yaşında Cemal Reşit Rey’in öğrencisi oldu. Kolej Saint-Michel, Robert Kolej, Boğaziçi Üniversitesi Dilbilim-Edebiyat ve Eğitim Fakülteleri’nden mezun oldu. 1986’da L.R.S.M. Piano Performance Diploması ve sonraki yıllarda Viyana Ustalık Kurslarında Alexander Jenner ile James Tocco’nun sınıflarından diplomalar aldı, Siena’da Accademia Chigiana’daki kurslara katıldı. Piyano çalışmalarını Ayşegül Sarıca ile yaptığı İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü – MIAM’dan 2009’da Doktor unvanını aldı.
İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde otuz iki yıl boyunca yüzlerce temsilde görev aldı, yurtiçi ve yurtdışı turnelere katıldı. Besteleri Almanya’da Keturi Musikverlag tarafından basıldı, yurtiçinde ve dışında yorumlandı, Kalan, Lila, Iton firmaları ve TRT tarafından yayınlandı. Bayreuth, Nürnberg, Budapeşte, Eger’de eserlerinin de seslendirildiği konserlerde yer aldı. Sabancı Müzesi, CRR Konser Salonu, Boğaziçi ve Koç Üniversiteleri ile Ankara Operası’ndaki resitallerinde birçok piyano projesini gerçekleştirdi. CD kayıtları 2014’te Hector Berlioz Müzesi koleksiyonlarına dahil edildi. Ian Kemp’in Berlioz: Les Troyens adlı eserini dilimize çevirdi.
Belediye Konservatuvarı (1975), I. Nejat Eczacıbaşı Kompozisyon (1996; mansiyon), TRT 75. Yıl ve Mersin Portakal Çiçeği Kompozisyon (2011; ikincilik) yarışmalarında ödül aldı. Ayrıca Cambridge Biographical Center’ın “Outstanding Musician”, Türk Lions Derneği’nin “Hizmet Gönüllüleri”, Semiha Berksoy Opera Vakfı’nın “Onur Ödülü” (2016) ve 7. Donizetti Klasik Müzik Ödülleri’nde “En iyi Kayıt” (2017) ödülüne layık görüldü.
Sanatçının başlıca eserleri 3 opera, Atatürk ve Çanakkale senfonileri, iki piyano konçertosu, oda müziği, koro eserleri ve marşların yanı sıra çeşitli uyarlamaları kapsamaktadır. Karlıbel’in sanatı, evrensel etkiler kadar Türk estetiğinin özgün renklerini de yansıtmayı amaçlamaktadır.1986 yılında İstanbul’da doğan Can Okan, altı yaşında Meliha Doğuduyal’dan piyano dersleri almaya başlamıştır. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda, piyano bölümünde Prof. Metin Ülkü, orkestra şefliği bölümünde ise Prof. Gürer Aykal ile çalışmıştır. Dmitri Alexeev, Emanuel Ax, İdil Biret gibi ünlü piyanistlerin ustalık sınıflarına katılmış, Stockholm Kraliyet Müzik Akademisi’nde orkestra şefliği bölümünde yüksek lisans öğrenimi görmüştür.
2013 yılından itibaren Bursa, İstanbul ve İzmir Devlet Senfoni Orkestraları ile şef olarak, Antalya, Çukurova ve İzmir Devlet Senfoni Orkestraları ile solist olarak konserler vermiştir. 2015 yılında basılan ilk stüdyo albümünde Schubert’in bütün Impromptu’lerini kaydetmiştir. 2016-2017 yılları arasında Roma’da Santa Cecilia Konservatuarı’nda Alessandra Torchiani ile piyano çalışmıştır.
İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde Britten’ın Kötülüğün Döngüsü ile Verdi’nin Falstaff operalarını yönetmiş ve Stravinsky’nin The Rake’s Progress adlı operasının Türkiye’deki ilk seslendirilişini gerçekleştirmiştir. Halen M.S.G.S.Ü. İstanbul Devlet Konservatuarı’nda piyano bölümünde Prof. Metin Ülkü ile sanatta yeterlik öğrenimine ayrıca Kompozisyon ve Orkestra Şefliği ana sanat dalında araştırma görevlisi olarak çalışmalarına devam etmektedir.Eren Aydoğan
Müzik eğitimine 7 yaşında Fahri Pekiner’den piyano dersleri alarak başlayan Eren Aydoğan, 11 yaşında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na kabul edildi ve Prof. Ova Sünder ile çalışmalarını sürdürdü. 15 yaşında solistlik seçmelerini kazanan Aydoğan ilk orkestra eşliğinde konserinde Liszt’in 1. Piyano Konçertosu’nu seslendirdi. Üstün bir başarı göstererek 16 yaşında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndan mezun olan Aydoğan, mezuniyet yılında Atatürk Kültür Merkezi’nde İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası ile Rachmaninoff’un 2. Piyano Konçertosu’nu seslendirdi.
Yüksek lisans eğitimini Trinity College of Music’de yapmak üzere tam burs kazanan Aydoğan, burada Yonty Solomon, Douglas Finch ve Deniz Arman Gelenbe ile çalıştı. Burada birçok yarışmada ödüller alan Aydoğan aynı zamanda Sergio Perticaroli, Gary Graffman, Stephen Kovacevich gibi piyanistlerle çalışma olanağı buldu.
Dünya Sahnelerinde Genç Yetenekler projesinde yer alan Eren Aydoğan Tel Aviv’de Buchmann-Mehta School of Music’de Prof. Arie Vardi ile çalışmalarını sürdürdü. Yurtiçi ve yurtdışında konserler veren Aydoğan, Betin Güneş, Peter Stark, Sam Zebba gibi şeflerle çalıştı. Aydoğan halen çalışmalarını Tel Aviv’de Prof. Arie Vardi ile sürdürmekte, aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda görev yapmaktadır.Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
Haber İçerik: İstanbul Filarmoni Derneği web sitesi

Beğendiysen paylaş.

Yazar Hakkında

Sanatı, sanatçıyı, yaşamı paylaşmak…

Yorum yapın

Lütfen Güvenlik Kodunu Giriniz * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.