Burcu Bükem Kuru ve Donatella De Caro konseri

Burcu Bükem Kuru ve Donatella De Caro konseri

Hayati ASILYAZICI

Haftanın şan konseri, 11 Mayıs 2013 Cumartesi günü İtalyan Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Bu kültür merkezi denilebilir ki İstanbul’un en eski kültür merkezilerinin başında gelir. Tepebaşın’da olması, Beyoğlu ve Galata ile bağlantısı nedeniyle ayrıcalıklı bir konumu vardır. Çok ünlü sanatçıların konser vedikleri kültür merkezi salonu, ülkemizin ve İtalya’nın önde gelen sanatçılarını ağırlamayı sürdürmektedir. Sözünü edeceğim şan konseri Antalya Devlet Opera Balesi solistlerinden soprano Burcu Bükem Kuru ile İtalyan konuk sanatçı mezosoprano Donatella De Caro tarafından verildi. İkilinin bir de ortak yanları vardı. Her iki genç ve nitelikli sanatçının eğitimlerini İtalya’da almıştı. Ayrıca yine bu iki sanatçı Bellini Müzik Akademisi’nde eğitim görmüşlerdi.

 Burcu Bukem Kuru’yu Puccini’ni Tosca ve Cherubini’nin dünyaca ünlü Medea Operası’nı Antalya Devlet Opera Balesi’nde olağanüstü başarı ile seslendirmiş ve aynı boyutta oynamıştı. Medea Operası ilk kez ülkemizde oynanmış ve Medea rolünü oynayan ilk Türk sanaçısı ünvanını kazanmıştır. Kuru Avrupada bile eşi benzeri çok az bulunan bir opera sanatçımızdır. İtalya’da Portekiz’de birer Medea oynayan soprano bulunmaktadır.

Burcu Buken Kuru’nun Şan konserine gelince; ilk olarak Puccini’nin “Sole e amore” adlı parçasını seslendirdi. Bilindiği gibi Puccini’nin kadın seslerine verdiği önem çok boyutludur. Bu nedenle sopranolar Puccini’nin yapıtlarında özel olarak seçilir. Soprano Kuru Puccini’nin yorumunda özel renk ve sese sahip olduğunu hemen kanıtladı. Aynı besteciden “Terra e mare” nitelikli düzeyde yorumladı. Sanaçtının ikinci seslendirdği besteci Verdi’ydi. Görsel ve işitseli birleştirerek “Mercé dilette amiche” adlı aryayı olağanüstü başarıyla yorumladı. Bu parça ile salondaki izleyiciye de hakim olduğu görüldü. Ardından Mascagni’den “Serenata”yı yine aynı başarı ile seslendirdi. Umberto Giardano’nın “La mamma morta” adlı aryasında Puccini, Verdi ile başlayan doruktaki yorumunu sürdürdü. Puccini’den “Donde lieta usci” ve Verdi’den “Ritorna vincitor!” adlı bu güç parçaları aynı biçimde ve güzellikte yorumlayıp seslendirdi.

Donatella De Caro

Mezosoprano Donatella’yı Ulusal Kanal’daki programımda tanımasaydım sanaçtı ile ilgili bilgim konser ile sınırlı olacaktı. Programda her iki sanatçının yaşam öyküleri yazılmamıştı. İzleyici için özgeçimiş önemlidir. Donetalla’nın seçkileri de yorumlanması zor parçalardan oluşuyordu. Aslında şan konserlerinde yer alan seçkilerin güç parçalardan oluşması sanatçının başarısında bir ölçüdür. Her iki sanatçının zorluklarla dolu aryaları seçmiş olmaları kendi güvenlerini ortaya koyduklarını gösteriyor.

Donetalla Rossini’nin “Il vecchietto cerca moglie” parçası ile başladı. Başarısını ve güzel sesini belli etti. Ponchielli’den “Voc di donna” aryasını seslendirdi. Mascagni’den “Voi lo sepete o mamma” çok güzel bir seslendirmeyi dinledik. Mozart ayrıcalıklıydı. “Voi che sapete che cos’é Amor” adlı aryasını bestecinin biçemine uygun yorumuyla dikkati çekti. Leoncavallo’nun “Mattinata” adlı aryası duygusal yükselişiyle ilgi gördü. Ard arda Tosti’den “Malia” ve Chira’dan “La Spagnola” aryalarını yorumlayarak bireysel resitalini güzel bitirişle tamamladı.

Soprano Bükem Kuru ile mezosoprano Donatella De Caro Belli’nin Norma Operası’ndan “Mira o Norma” düeti ile programı tamamladılar. Bu ikilinin programı tamamlayışlarında İtalyan opera geleneğinin yaratılışında yeri olan besteciyi seçmeleri bir başka güzellikti.

Hayati Asılyazıcı

hayatiasilyazici@yahoo.com

Alıntı: Aydınlık Gazetesi
Son Güncelleme: Cuma, 17 Mayıs 2013 23:05

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir