İDOB: Mançalı Adam Müzikali (24-25-28-29-30 Mayıs 2019)

0

Mança’lı Adam – Man of la Mancha
24 Mayıs 20:30 – 30 Mayıs 20:30 – Turkcell Platinum Sahnesiİstanbul Devlet Opera ve Balesi’nden Mança’lı Adam (Man of La Mancha) Müzikaliİstanbul Devlet Opera ve Balesi, Mitch Leigh’in “Mança’lı Adam” Müzikalini sahneye koyuyor. Metin – Şarkı Sözü Dale Wasserman ve Joe Darion tarafından yazılan, Güngör Dilmen tarafından Türkçeleştirilen müzikalin yönetmeni Murat Göksu. Eserin orkestra şefliğini Hüseyin Kaya yaparken, dekor tasarımı Ferhat Karakaya’ya, kostüm tasarımı Gizem Betil’e, Işık tasarımı ise Taner Aydın’a ait.Sanatçılar:
Don Kişot: Suat ARIKAN / Hakan AYSEV / Murat GÖKSU
Sancho: Çağrı KÖKTEKİN / Yücel ÖZEKE
Aldonza: Şebnem AĞRIDAĞ / Hande S. ÜRBEN
Hancı: Gökçe ŞENYÜZ / Barbaros TAŞTAN
Rahip: Serkan BODUR / Ufuk TOKER
Dr. Carrasco: Can Reha GÜN / Muzaffer SOYDAN
Antonia: Begüm KARACASU / Ayşegül KARKINER
Berber: Bahadır ÖZKOCA / Engin YAVUZ
Kahya Kadın: Özlem ABACI / Nursel D.YAZMAN
Maria(Hancının Eşi): Eda ERDAŞ / Neslişah PEKİN
Fermina: İris ARIKAN / Ceren ŞAHİN
Engizisyon Subayı: Ali Haydar TAŞ
Pedro: Cengiz ARSLAN
Anselmo: Fatih ÇAKMAK
Jose: Hakan CEYHAN
Peko: Fatih ÇAKMAK
Juan: Okan FİDAN
Tenorio: Utku BAYBURT
Mağribî Şarkıcılar: Begüm KARACASU / Ceren ŞAHİN / Bahadır ÖZKOCA
Kadın Mahkumlar: Özlem ABACI / Nursel D.YAZMAN / Eda ERDAŞ / Neslişah PEKİN
Katırcılar: Cengiz ARSLAN / Serkan BODUR / Fatih ÇAKMAK / Hakan CEYHAN / Can Reha GÜN / Okan FİDAN / Murat İREN / Gökçe ŞENYÜZ / Barbaros TAŞTAN / Engin YAVUZ
Deli Kız: İris ARIKAN / Zeynep ASLAN
Orijinal Prodüksiyonu Sahneleyen: Albert Marre
Orijinal Prodüksiyon: Albert W. Selden ve Hal James
Concord Theatricals Ltd. işbirliğiyle
KONU:
1. Bölüm
16.yüzyılın sonları. Başarısız yazar-asker-aktör ve vergi tahsildarı Miguel de Cervantes, İspanyol Engizisyonu tarafından uşağı ile birlikte zindana atılmıştır. Vergisini ödeyemeyen bir manastıra karşı çıkmakla suçlanmaktadırlar. Burada mahkumlar sahte bir duruşma tertipler. Cervantes buna razı olur ancak mahkumların alelacele yakmak istediği o çok değerli el yazması metinlerini vermek istemez. Buna karşılık bir savunma önerisinde bulunur: Bu savunma, kendisinin ve tüm mahkumların rol alacağı bir oyun olacaktır. Cervantes, kısa bir süre içinde şövalyelikle ilgili çok fazla kitap okumuş, adaletsizlik üzerine aşırı düşünmekten çıldırmış ve gezgin bir şövalye olarak hayatını sürdürmeye karar vermiş yaşlı bir beyefendi olan Alonso Quijana’nın hikayesini anlatmaya başlar. Quijana kendisine Mançalı Don Kişot ismini takar ve uşağı Sancho Panza ile birlikte maceralara atılmak üzere yola çıkar. Don Kişot, kendisinin en ölümcül düşmanı olan “Büyücü” lakaplı sihirbaz tarafından her an saldırıya uğrama tehlikesi altında olduklarını belirterek, Sancho Panza’yı uyarır. Birlikte hana gelirler ve burada Don Kişot’un gözü Aldonza’ya ilişir; onun ömür boyu bağlılık yemini ettiği Dulcinea olduğuna inanır. Aldonza ise Don Kişot’un kendisine tuhaf ve rahatsız edici bir kibarlıkla yaklaşmasından hoşlanmaz. Don Kişot birden kafasının tıraşlı kısmını güneşten korumak amacıyla başına çanak geçiren berberi gösterir. Ardından kılıcını ona doğru yönelterek berberin başından çanağı alır. Çünkü çanağı, Mambrino’nun mucizevi Altın Miğfer’i olarak görmektedir ve ona sahip olmak kendisini yenilmez yapacaktır. Rahip ve Dr.Carrasco ona gerçeği anlatmaya çalışsa da ikna etmeyi başaramaz. Daha sonra Pedro, kendisini çok beklettiği gerekçesiyle Aldonza’ya tokat atar. Bunun üzerine Don Kişot, Pedro’ya ve diğer tüm katırcılara meydan okur. Don Kişot’un hiç dövüş becerisi yoktur, ancak biraz şans, biraz kararlılık ve biraz da Aldonza ile Sancho’nun yardımlarıyla katırcıları yenilgiye uğratır.
2. Bölüm
Kavganın gürültüsü Hancı’yı uyandırır. Hancı, kibarca Don Kişot’tan orayı terk etmesini ister. Don Kişot verdiği rahatsızlıktan dolayı hancıdan özür diler. Ama Hancı’nın kendisini şövalye yapacağına dair verdiği sözü ona hatırlatır. Hancı sözünü tutar. Don Kişot katırcılara yardım etmesi gerektiğini söyler. Don Kişot’un hala ‘Dulcinea’ diye hitap ettiği Aldonza buna çok şaşırır. Don Kişot ona, şövalyelik kurallarına göre yenilgiye uğramış bir düşmana yardım edilmesi gerektiğini anlatır. Bunun üzerine Aldonza onlara yardım etmeyi kabul eder. Don Kişot ile Sancho handan ayrılır ve yolda bir çingene çetesiyle karşılaşır. Çingeneler, Don Kişot’un saflığından faydalanıp ikilinin her şeyini çalarlar. İkili mecburen hana geri döner. Hancı ilk başta onları içeri almak istemese de, sonunda onlara acıyarak içeri alır. Aniden bir başka şövalye ortaya çıkar; Don Kişot’un ölümcül düşmanı “Büyücü”dür gelen. Bu sefer “Aynalar Şövalyesi” kılığındadır. Aldonza’ya hakaretler yağdırır. Bunu üzerine Don Kişot ona meydan okur.
Aynalar Şövalyesi ve onun maiyetindekiler, üstünde aynalar bulunan büyük kalkanlar taşımaktadır ve onları Don Kişot’a doğru tuttuklarında güneşin göz kamaştırıcı ışığı onun gözünü alır. Aynalar Şövalyesi Don Kişot’u , kendisini dünyanın onu gördüğü şekliyle görmeye zorlar: Yani çılgın bir budala olarak. Don Kişot yere yığılır ve ağlamaya başlar. Aynalar Şövalyesi miğferini çıkarır ve gerçek kimliğini gösterir. O aslında Dr. Carrasco’dur. Alonso Quijana, yatak odasında komaya girmiş bir halde yatmaktadır. Antonia, Sancho, kahya kadın, rahip ve Carrasco yanı başındadır. Quijana,ölmek üzere olduğunun bilincindedir ve rahipten vasiyetinin yazılması için yardım ister. Quijana vasiyetini yazdırmaya başladığı sırada, Aldonza içeri girer. Alonso Quijana onun kim olduğunu hatırlayamaz. Bunun üzerine Aldonza ona Dulcinea’nın şarkısını mırıldanır. Quijana, birden her şeyi hatırlar ve yatağından kalkar. Hemen zırhını ve kılıcını ister, yeniden yola koyulacaktır. Ancak artık çok geçtir; şarkının ortasında inleyerek yere
yıkılır ve ölür. Sancho, Aldonza’ya ismiyle hitap edince, Aldonza bundan sonra kendisine Dulcinea denilmesini ister. Engizisyon Cervantes’i duruşmaya götürmek için gelir. Cervantes’in metninden oldukça etkilenen mahkumlar onu suçsuz bulurlar ve el yazması metnini geri verirler.
İDOB: 24,25,28,29,30 Mayıs tarihlerinde Zorlu Turkcell Platinum Sahnesi’nde bizimle beraber olmak için biletler Biletiva ve Gişelerimizde!Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
İleti Haber: Songül Sarıpınar/İstanbul Devlet Opera ve Balesi Basın Bülteni_Zorlu Center PSM

Beğendiysen paylaş.

Yazar Hakkında

Sanatı, sanatçıyı, yaşamı paylaşmak…

Yorum yapın

Lütfen Güvenlik Kodunu Giriniz * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.