Pera Müzesi 2016 Ocak ayı Etkinlikleri


Afiş-Pera etkinlikPera Müzesi,  2016 yılında da etkinliklerine hız kesmeden devam ediyor. Ocak – Mayıs 2016 dönemi boyunca devam edecek olan ve çalgıların yapım sürecinden, tablolardan ilhamla yapılan bestelere kadar birçok farklı temaya değinen “Klasik Cumartesi” konserleri Pera Müzesi Oryantalist Resim Koleksiyonu sergisi “Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar”ın yer aldığı katta gerçekleştirilecek.
Sergi Etkinlikleri
Bu Bir Aşk Şarkısı Değil
Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi
25 Kasım 2015 – 07 Şubat 2016

Bu bir Aşk ŞarkısıPera Müzesi, video sanatının pop müzik ile ilişkisini ele alan ve aralarındaki etkileşimlere odaklanan Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi başlıklı bir sergi sunuyor.
Küratörlüğünü Javier Panera’nın yaptığı sergide yer alan eserler, 1960’lardan günümüze pop müzik ile video sanatı arasındaki ilişkilerin izini sürüyor. Sergide, hem biçimsel hem de kavramsal açıdan pop ve rock ikonografileriyle bağlantılı olan, video sanatı ve deneysel film tarihinin önemli eserleri yer alıyor. 
Beş bölümden oluşan sergide, aralarında Nam June Paik, Andy Warhol, Yayoi Kusama, Vito Acconci ve John Baldessari gibi öncü sanatçıların da bulunduğu 28 sanatçının 26 yapıtı yer alıyor. Sergiye ayrıca kapsamlı bir video gösterim programı da eşlik ediyor.
Üryan Çıplak NüÜryan, Çıplak, Nü
Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü
25 Kasım 2015 – 07 Şubat 2016

Üryan, Çıplak, Nü sergisi, yüzyıl başında gizli saklı ve tek tük, Cumhuriyet dönemindeyse yoğun olarak üretilen nü resimlerin izini sürerken, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan zihniyet dönüşümünün sanata yansıyan yönlerini bugünün penceresinden göstermeyi amaçlıyor. Çıplaklığın sanatsal temsillerine karşı kültürel direnci ressamların nasıl aşmaya çalıştıklarına odaklanıyor. Ülkemizde ‘sanatçı’ kavramının padişahın ‘kulları’ olmaktan ‘birey’ olmaya dönüşümünü; bir zihniyet/medeniyet dairesinden başka bir kavrayışa geçişin sancılarını; ‘Müslüman-Türk’ kimliği ile ‘sanatçı’ kimliği rollerinin hangi noktalarda örtüştüğü/örtüşmediği üzerine iç hesaplaşmaları; mahremle özdeşleştirilmiş kadın bedenine yönelik cinsellikten arınmış bir algı geliştirmenin süreçlerini; modern(leşmiş) kimlik algısıyla sanat ve nü arasındaki bağlantıyı resimlere bakarak düşünmeyi, düşündürmeyi amaçlıyor.
Çıplaklık TercümeSöyleşi
“Çıplaklık Tercüme Edilebilir mi?” 
Deniz Artun
13 Ocak 2016 / 19:00  

Deniz Artun’un "Çıplaklık Tercüme Edilebilir mi?" başlıklı konuşması, dinleyenleri, "Üryan, Çıplak, Nü" sergisinde yer alan kimi köşetaşı eserler ile Fransız resim tarihinin efsaneleşmiş çıplaklarını ilişkilendirmeye davet ediyor. Ressamlar, resimler, yapılış tarihleri, malzemeleri, modelleri ve pozları arasındaki bu ilişkileri keşfetmek, Osmanlı İmparatorluğu'nun son yılları ve Cumhuriyet'in ilk yıllarında, Paris'in Türkiye'de sanatın modernleşmesinde oynadığı temel rolü ortaya çıkarıyor. Bu merkezin muhtelif sanat kurumlarından toplanan tohumların İstanbul'da ve Anadolu'da yeşermesi konusundaki umutları, çıplaklar aracılığı ile yeniden düşünmek, bu çıplaklara bakışımızı da değiştiriyor.
Deniz Artun hakkında
1998’de Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldu. New York Üniversitesi’nde, kültür tarihi alanında yüksek lisansını tamamladı ve bu sırada Fransa’nın kültürel tarihi üzerine yoğunlaştı. New York’tayken Museum of Modern Art’ın (MoMA) Resim ve Heykel Bölümü’nde çalıştı. 2000 yılında Paris’te, École des Hautes Études en Sciences Sociales’de (EHESS) başladığı kültürel antropoloji doktorasına başladı; doktora tezi kapsamında, 1850-1950 yılları arasında Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye’den Fransa’ya giden sanatçılar üzerine çalıştı. Bu çalışmalarını İletişim Yayınları'ndan çıkan "Paris'ten Modernlik Tercümeleri" başlıklı kitabında topladı. 2001 yılından bu yana Ankara Galeri Nev’i yönetiyor.
Konuşma dili Türkçe olacaktır.
Etkinlik indirimli müze bileti (10 TL) ile izlenebilir. Pera Müzesi Dostları’na ücretsizdir. Rezervasyon gereklidir.
Söyleşiye katılmak için resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 24 numaralı telefondan rezervasyon yaptırabilirsiniz:
Ahu Antmen-21 OcakSergi Turu
Ahu Antmen
21 Ocak 2016 / 19:00  

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü kapsamında serginin küratörü Ahu Antmen bir tur gerçekleştiriyor.
Ahu Antmen hakkında
Ahu Antmen İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun oldu. Yüksek lisansını 20. yüzyıl sanatı üzerine Londra Üniversitesi Goldsmiths College’de, Türk Sanatında Yeni Arayışlar konulu doktora tezini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde ve Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde öğretim üyesi olan Antmen, 20. Yüzyıl Sanatı, Sanat Eleştirisi ve Kuramı, Çağdaş Sanat Pratiği ve Çağdaş Türk Sanatı konusunda dersler vermektedir. Yayımlanmış çalışmaları arasında Kimlikli Bedenler, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ali Teoman Germaner ve Hale Tenger monografileri ile editörlüğünü yaptığı Sanat/Cinsiyet: Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri kitapları bulunmaktadır.
Rehberli Tur Ücreti: 30 TL
(Pera Müzesi Dostları için ücretsiz)   
Tura katılmak için resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 24 numaralı telefondan rezervasyon yaptırmanızı rica ederiz
Söyleşi Türk ResmiSöyleşi
“1914 Kuşağı ve Nü Çalışmaları” 
Ahmet Kamil Gören
28 Ocak 2016 / 19:00  

“Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü” sergisi kapsamında gerçekleşecek söyleşide İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü öğretim üyesi Ahmet Kamil Gören Türk resminin biçem gelişimlerini ilginç örneklerle değerlendirilecek. Türk resminde ‘Çıplak’ ya da ‘Nü’ olarak değerlendirilen çalışmalar akademik eğitimin bir parçası olan örneklerden başlayarak serbest çalışmalara kadar kendi içlerinde çeşitli bağlamlarda değerlendirilebilir. “İlk Kuşak” olarak tanımladığımız ve tümü asker kökenli olan ressamların günümüze ulaşan az sayıdaki yapıtı içinde herhangi bir çıplak çalışmasına rastlanmamıştır. “İkinci Kuşak” ressamlar içinde ise Paris eğitimli Osman Hamdi Bey ve Süleyman Seyyid’in az sayıda da olsa bazı nü çalışmaları yaptığını biliyoruz. Şeker Ahmed Paşa’nın ise böyle bir çalışmasına rastlamasak da Paris’teki eğitimi sırasında olasılıkla akademik amaçla çeşitli çıplak çalışmaları gerçekleştirmiş olduğunu söyleyebiliriz. Halil Paşa’nın Paris’te yine akademik eğitiminin bir gereği olarak çeşitli çıplak desen çalışmaları yaptığı bilinmektedir. Tüm bu örnekler bir yana aslında Türk resminde akademik eğitimin dışında serbest olarak çalışılmış çıplak/nü çalışmalarının yaygınlık kazanması, başka bir deyişle sanat çevrelerinde dolaşıma girmesi, 1908’de ilan edilen İkinci Meşrutiyet’in yarattığı özgürleşme ortamının olanaklarını da kullanan “1914 Kuşağı” ya da “Çallı Kuşağı” olarak bilinen ressamlarla başlamıştır. Bu kuşak temsilcileri çıplak çalışmalarının da yer aldığı dış dünyayı Sanayi-i Nefise Mektebi’nde ve Paris’teki eğitimleri sırasında farklı farklı görüyorlardı. Kuşkusuz, bu farklılığın çok değişik nedenleri vardı. Ahmet Kamil Gören, konuşmasında bu gelişmelerin sebeplerine de değinecek.
Ahmet Kamil Gören hakkında
1956’da İstanbul’da doğumlu Ahmet Kamil Gören, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’nden mezun oldu.  İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Bilim Dalı’ndan “Hüseyin Avni Lifij Türk Resim Sanatı İçindeki Yeri ve Önemi” adlı teziyle Yüksek Lisans; “Türk Resminde ‘1914 Kuşağı’ Sanatçılarının İnsan Figürü Sorunu” adlı teziyle Doktora dereceleri aldı.  1994’te ilk bursiyeri olarak kazandığı “The Martin Harrison Memorial Fund” bursuyla doktora tezi için Oxford Üniversitesi’nde çalıştı ve aynı burs kapsamında Paris’te araştırmalarda bulundu. 1992 yılında girdiği İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü Genel Sanat Tarihi Anabilim Dalı’nda görevini sürdürmekte ve Işık Üniversitesi’nde dersler vermektedir.
1997 tarihli “Türk Resim Sanatında Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi”, 1998 tarihli “50.Yılında Akbank Resim Koleksiyonu” ve “Destek Reasürans Koleksiyonu”, 2001 tarihli “Ferruh Başağa” ve “Avni Lifij”, 2010 tarihli “100 Koleksiyondan 100 Nuri İyem”, 2013 tarihli  “Naile Akıncı” ve yayına hazırlanan “Türk Ressamları Ansiklopedisi 1850-1950” başlıklı kitapların yazarı olan Gören’in kitapları, kitap bölümleri, katalogları, makaleleri ve çeşitli yazılarının çoğunluğu Türk resim sanatı konularını içermektedir.
Konuşma dili Türkçe olacaktır.
Etkinlik indirimli müze bileti (10 TL) ile izlenebilir. Pera Müzesi Dostları’na ücretsizdir. Rezervasyon gereklidir. Söyleşiye katılmak için resepsiyon@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya (0)212 334 99 24 numaralı telefondan rezervasyon yaptırabilirsiniz.
Sanatçı KonuşmasıSanatçı Konuşması
CANAN 
"Bir Mücadele Aracı Olarak Sanatçının Bedeni"
27 Ocak 2016 / 18:30  

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi sergisine paralel düzenlenen “Müzik Bedende” etkinlik programı kapsamında, biriken işbirliğiyle performans sanatını diğer sanat disiplinleriyle ilişkileri ve işbirlikleri çerçevesinde değerlendirmeyi hedefleyen bir konuşma serisi düzenleniyor. Bu kapsamda farklı disiplinlerde ürettiği işleriyle tanınan CANAN, Pera Müzesi’nde 27 Ocak Çarşamba günü saat 18:30’da "Bir mücadele aracı olarak sanatçının bedeni" başlıklı bir konuşma gerçekleştiriyor. CANAN, konuşmasında performanslarından ve pratiğinde performansın yerinden bahsediyor, sanatçının kendi kendini sahnelemesi, feminizm gibi konular performansla ilişkileri bakımından ele alınıyor.
CANAN hakkında
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü’ndeki eğitimini 1998’de tamamlayan CANAN, İstanbul, Amerika ve Almanya’da çeşitli misafir sanatçı programlarına katıldı. Kişisel sergi ve projeleri arasında “Yalvarırım Bana Aşktan Söz Etme” Siyah Beyaz Galeri, Ankara (2014); X-ist’te gerçekleştirdiği “Türk Lokumu” (2012) ve “Bıyık Kedide de Vardır” (2010). Ayrıca "Tecrit" KIBLA Multimedia Center, Maribor (2010); “Bahname”, Masa Projesi, İstanbul (2007); “Perde Arkası”, Festival De Rode Loper, Amsterdam (2006); “…nihayet içimdesin”, İstanbul (2000) yer alır. CANAN İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.
Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek ücretsiz etkinlik için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır.
Şiir PerformansıŞiir Performansı
“LeşX” 
Efe Murad
29 Ocak 2016 / 20:00  

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi sergisine paralel düzenlenen “Müzik Bedende” etkinlik programı kapsamında Pera Müzesi’nde 29 Ocak Cuma günü saat 20:00’de şair ve tarihçi Efe Murad “LeşX” başlıklı bir şiir performansı gerçekleştiriyor.
Yazı montajdır. Şimdiki ana ve onun gösterişine ilişir. Punk gibi gaibe aittir. Şimdi sanrılar, size tüm uygulamaların kesildiğini haber edecek. Olabilecek tüm ihtimaller şimdi apaçık. Efe Murad son iblisi LeşX’in ağzından en yeni şiirlerini okuyacak. Basbayağı karanlık ve tüm çıplaklığıyla dünyaya dair. Şiir kendi cehennemiyle uzlaşıyor.
Efe Murad hakkında
Şair ve tarihçi Efe Murad, Princeton Üniversitesinde felsefe okudu, halen Harvard Üniversitesinde tarih doktorasına devam etmektedir. Cem Kurtuluş’la madde-şiir manifestosunu (2004), Ahmet Güntan’la Cehd dergisini (2006-7) yayımladı. Beş şiir kitabı ve İranlı şairler M. Âzâd and Ferîdûn-i Muşîrî ve Amerikalı şairler C. K. Williams, Lyn Hejinian ve Susan Howe’dan çeviri kitapları bulunmaktadır. 13. İstanbul Bienali’nin açılışında yer alan Pakistan asıllı Amerikalı sanatçı Shahzia Sikander’in “Pivot” adlı çalışmasında şiirleri yer aldı. Halen Ezra Pound’un Kantolar’ının Türkçe çevirisi üzerinde çalışmaktadır.
Uzun Cuma kapsamında Pera Cafe’de gerçekleştirilecek ücretsiz etkinlik için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır.
Sanatçı Konuşması-2Sanatçı Konuşması
Caden Manson 
"Aracı Olan Bedenler: Big Art Group’un Tarihi"
23 Ocak 2016 / 14:30  

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi sergisine paralel düzenlenen “Müzik Bedende” etkinlik programı kapsamında, biriken işbirliğiyle performans sanatını diğer sanat disiplinleriyle ilişkileri ve işbirlikleri çerçevesinde değerlendirmeyi hedefleyen bir konuşma serisi düzenleniyor. Bu kapsamda Big Art Group’un kurucularından Caden Manson, Pera Müzesi’nde 22 Ocak Cuma günü saat 19:00’da "Aracı Olan Bedenler: Big Art Group’un Tarihi" başlıklı bir konuşma gerçekleştiriyor. Big Art Group, 1999’da Caden Manson ve Jemma Nelson tarafından kurulan New York kökenli bir deneysel performans topluluğu. Performans, film ve görsel sanatlar arasındaki sınırları dili ve çeşitli iletişim araçlarını kullanarak aşmayı hedefleyen Big Art Group, kültürlerarası etkileşime odaklanıp metin, teknoloji ve deneysel iletişim yöntemlerini kullanarak yenilikçi performanslar ortaya koyuyor.
Caden Manson hakkında
Caden Manson bigartgroup.com’un eş kurucusu, contemporaryperformance.com’un editörü, New York’ta gerçekleşen Special Effects Festival’in küratörü, performans ve video sanatçısı ve profesör. Jemma Nelson ile birlikte gerçekleştirdikleri on sekiz Big Art Group prodüksiyonu, otuz farklı ülkede gerçekleştirildi. Manson’ın video yerleştirmeleri Avusturya, Almanya, New York ve Portland’da gösterildi; PAIN KILLER başlıklı performansı Berlin, Singapur ve Vietnam’da gerçekleştirildi; Berlin, Roma, Paris, Montreal, New York ve Bern’de dersler verdi; performans topluluğu Vienna Festival, Festival d’Automne a Paris, Hebbel Am Ufer, Rome’s La Vie de Festival, Wexner Center for the Arts ve Aborns Art Center tarafından desteklendi. Yazıları PAJ, Theater Magazine ve Theater der Zeit gibi yayımlarda yer aldı.
Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek ücretsiz etkinlik için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili İngilizcedir, simültane tercüme yapılacaktır.
Pera 10.yılKONSERLER
Konser-1Uzun Cuma Konseri
Eskiz
15 Ocak 2016 / 20:00

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi sergisine paralel düzenlenen “Müzik Bedende” etkinlik programı kapsamında Pera Müzesi’nde 15 Ocak Cuma günü saat 20:00’da Eskiz grubu bir konser gerçekleştiriyor.
Güzel sanatlar üniversiteli 3 genç tarafından 2007'de kurulan Eskiz, 2010 yılında Roxy Müzik Günleri birinciliğini kazandı. Ardından “Yoksa Bir Rakı Masası mı Görüyorum?” isimli maxi single’ı yayınlandı. Saykodelik rock&roll yapan grup, bugüne kadar bir çok mekanda ve festivalde çaldıktan sonra, 2014 Ekim ayında "Kimsenin Ruhu Duymaz" isimli ilk uzunçalar albümünü, 2015 baharında da “Türkçe Sözlü Ağır Müzik” kısaçalarını yayınladı. Son olarak, Sedat Girgin yerini Uygar Çetiner'e bıraktı. Gitar/Vokal: Deniz Ağan, Bas Gitar: Can Tunaboylu, Davul: Uygar Çetiner.
http://eskizband.com
Uzun Cuma kapsamında Pera Cafe’de gerçekleştirilecek ücretsiz konser için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır.
Konser-2“Klasik Cumartesi” 
Mozart 260 Yaşında
30 Ocak 2016 / 17:00
 

Pera Müzesi, Ocak – Mayıs 2016 dönemine yeni bir klasik müzik konser serisi ile başlıyor. Müzik yazarı Aydın Büke’nin sanat yönetmenliğinde düzenlenen ve farklı disiplinlerden de beslenen “Klasik Cumartesi” serisinin ikinci konseri 30 Ocak Cumartesi günü saat 17:00’da gerçekleşiyor. 
27 Ocak 2016 günü tüm dünya Mozart’ın 260. doğum gününü kutlayacak. Bu nedenle, Klasik Cumartesi’nin Ocak ayındaki etkinliği Mozart’a ayrıldı.
Yıllardır Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın başkemancısı, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda keman öğretim üyesi, solist ve oda müziği sanatçısı olarak çok başarılı bir kariyere imza atan Pelin Halkacı Akın, oda müziği çalışmalarını dünyaca ünlü müzisyenlerle verdiği konserlerle devam ettiren genç kuşağın önemli piyanistlerinden İris Şentürker ile birlikte, Mozart’ın üç farklı döneminde bestelediği keman-piyano sonatlarından örnekler seslendirecek.
Pelin Halkacı Akın ve İris Şentürker, Lila Müzik’ten çıkan “Yüzyıl Dönümüne Yolculuk” başlıklı CD’lerinde sergiledikleri kusursuz uyumla dikkatleri üzerine çekiyor.
Pelin Halkacı Akın (Keman)
İris Şentürker (Piyano)
W.A. Mozart: 
KV 7, Re Majör Keman Sonatı
KV 304, Mi minör Keman Sonatı
KV 454, Si bemol Majör Keman Sonatı
Ocak – Mayıs 2016 dönemi boyunca devam edecek olan ve çalgıların yapım sürecinden, tablolardan ilhamla yapılan bestelere kadar birçok farklı temaya değinen “Klasik Cumartesi” konserleri Pera Müzesi Oryantalist Resim Koleksiyonu sergisi “Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar”ın yer aldığı katta gerçekleştirilecek.
20 TL olan biletler sadece Biletix’ten temin edilebilir. Pera Müzesi Dostları biletlerini %50 indirimli olarak müzeden alabilir. Yerler sınırlıdır ve numaralı değildir. Konser başladıktan sonra içeri izleyici alınmamaktadır.
Konser-3TÜRK MÜZİĞİ KONSERLERİ
İstanbul Şarkıları
31 Ocak Pazar, 15:30

LOGO EVETBENİM

Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
İleti Haber: Pera Müzesi

evetbenim4

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir