Bakırköy Belediyesi
LEYLA GENCER OPERA ve KÜLTÜR MERKEZİ
Açılış Konseri
15.03.2014 Cumartesi, saat: 20:00
SARAYDAN KIZ KAÇIRMA
FANTASTİKA
Sinema Senfoni Orkestrası
Rejisör: Alev Baymur Özcan
Orkestra Şefi: Hakan Şensoy
Orkestra: Sinema Senfoni by Hakan Ateş
Art maping: Burak Dereli, Zeynep Ensert
Işık: Aslı Atasoy
SARAYDAN KIZ KAÇIRMA
1 Perde Bale Opera
Müzik: Wolfgang Amadeus MOZART
Genel Sanat Yönetmeni: Alev BAYMUR ÖZCAN
Orkestra Şefi: Hakan ŞENSOY
Bale Uyarlama: Alev BAYMUR ÖZCAN
Asistanlar : Gökhan KARACIK (1.asistan), Özlem TURAN (2.asistan)
Repetitör : Halise ÇIĞ
Koro Repetitör: Fügen YİĞİTGİL
Orkestra Müdürü: Murat DERTSİZ
Grup Koordinatörü: Ali Ahmet SÖNMEZ
Grup Koordinatörü: Ali Ahmet SÖNMEZ
Art Maping Uygulama: Burak DERELİ, Zeynep ENSERT
Kostüm Koordinasyon: Sitare OKUTAN
Selim Paşa: Mehmet Nuri ARKAN (bale)
Konstanze: Tülay UYAR, Melis KOLÇAK (bale), Betül GÖRGÜLÜ
Belmond: Ali Murat ERENGÜL, Onur TUNAY (bale)
Osmin: Zafer ERDAŞ
Pedrillo: Ari EDİRNE
Blonde: Günay ACAR
Saray Dansı: Özlem TURAN
Saray Kızları: Müge DİNAR, Mine YOLDAŞ, Özlem TURAN, Benan İLASLAN
Yeniçeriler: Hakkı KANDEMİR, Timur ÖZÇAYLAK, Volkan ŞAFAK, Ender AZIN
Koristler: Eda ERDAŞ (metzo), Neslişah PEKİN (alto), Peyman YÜCELKAN, Ayşegül KARKINER (soprano), Nagihan ÖZTÜRK (metzo), Meryem Banu ERGÜN, Arzu BOZKURT, Barbaros TAŞTAN, Okan ŞARKENT, Gökçe ŞENYÜZ, Utku BAYBURT (bariton), İlker EGİNLİ, Yoel KESAP, Serkan BODUR
Orkestra: Sinema Senfoni Orkestrası – By Hakan ATEŞ
Seda SUBAŞI YALÇIN, Pınar ÖZUYUNMAZ , Gizem KORKMAZ GÜLMEN, Eylem ARICA, Cenk ATASOY, Hande GÖZALAN, Ülkü KOPER, Canberk FIÇIYAPAN, Burcu BÜLBÜL, Ece TORUN, Gökhan ŞAMİL, Gül TEKİNSON SÖZEN, Deniz YÜCEL, Emre AKMAN, Güneş ÖZGEÇ, Şafak ERİŞKİN, Suna YÜKSEL, Çağlayan ÇETİN, Mustafa PERİN, Nihan ATALAY, Aycan BİLGİNER BEŞİKÇİ, Ceren DİK, Seyid MAS, Ezgi KAKİ, Gürhan ETEKE, Miray ESLEK, Nüvit HAS, Cavit KARAKOÇ, Hakan ATEŞ, Sertan SANCAR, Volkan COŞAR, Barış Doğukan YAZICI, Çığ TURGAY, Ahmet SAKKAF
Piyanist: Zeynep ER
Piyanist: Zeynep ER
Konu:
İspanyol soylusu Belmonte, korsanlar tarafından kaçırılıp saraya satılan sevgilisi Konstanze'nin bulunduğu yeri aramakta, bir an önce kavuşmayı hayal etmektedir.
Selim Paşa'nın kahyası Osman ile karşılaşır. Farklı kültürlerden gelen, birbirine yabancı bu iki insan iletişim kurmakta zorlanırlar. Belmonte'nin, Konstanze'ye eşlik eden uşağı Pedrillo'yu sormasına iyice öfkelenen Osman, kim olduğunu bilmediği bir yabancının sarayı derhal terk etmesini ister. Osman'ın Pedrillo'ya yönelik öfkesinin temel nedenlerinden biri hiç kuşkusuz Konstanze'nin hizmetçisi Blondchen'dir. Blondchen'e duyduğu özel ilgi Osman'ın, kızın nişanlısı ve halen Paşa'nın bahçıvanı olan Pedrillo'dan nefret etmesine yol açmaktadır.
Belmonte'nin gelişi Pedrillo'yu çok sevindirse de, Selim Paşa tarafından görülmesini engellemek üzere efendisini bir an önce sarayın bahçesinde saklamak ister.
Selim Paşa Konstanze ile birlikte yaptığı Boğaz gezisinden saraya geri dönmüştür, coşku ve saygıyla karşılanır. Konstanze ile yalnız kaldıklarında genç kıza hüzünlü tavrının nedenini soran Paşa'nın yaklaşımı, Konstanze'nin ona yüreğinin derinliklerindeki duyguları açmasına, geçmişte yaşadıklarını anlatmasına yol açar.
Pedrillo, Belmonte'yi saraya sokabilmek ve kaçışlarını kolaylaştırmak için efendisini önemli bir mimar olarak Selim Paşa'ya takdim eder. Osman ise kuşkulandığı bu yabancının içeri girmesini engellemeye çalışır, ancak başarılı olamaz
Özg&uum
l;rlüğüne düşkün İngiliz kızı Blonchen Osman'ın isteklerini geri çevirmekte, ona, kadın erkek ilişkilerinin nasıl olması gerektiğine dair kendince ders vermektedir. Osman, kızın söylediklerini yadırgar ve kabullenmez.
l;rlüğüne düşkün İngiliz kızı Blonchen Osman'ın isteklerini geri çevirmekte, ona, kadın erkek ilişkilerinin nasıl olması gerektiğine dair kendince ders vermektedir. Osman, kızın söylediklerini yadırgar ve kabullenmez.
Öte yandan Konstanze kendisi için hiçbir çıkış yolu görmemekte, hüznünü Blondchen ve haremdeki diğer kadınlarla paylaşmaktadır.
Konstanze'nin kararsız tavrı Selim Paşa'yı öfkelendirir. Konstanze ise sertlik karşısında ölümü bile göze aldığını söyler.
Pedrillo, Blondchen'e efendisinin saraya gelmiş olduğu haberini verir. Kaçış planı hazırlanmıştır. Ama önce şüpheci Osman'ı zararsız hale getirmeleri gerekmektedir
Pedrillo, içine uyku ilacı karıştırdığı şarabı Osman'a zorla içirerek onu sarhoş eder, uyutur.
Sevgililer sonunda buluşmuşlardır.ancak Belmonte'nin şüpheci, kıskanç yaklaşımı Konstanze'yi öfkelendirir. Belmonte'yi taklit eden Pedrillo da aynı tavrı sergileyince bu kez Blondchen işi sevgilisini tokatlamaya kadar götürür. Erkeklerin özür dilemesi ortamı yumuşatır ve olay tatlıya bağlanır.
Gece yarısı kaçış saati gelmiştir. Sarayın penceresine dayadıkları bir merdivenle Belmonte ve Pedrillo iki kızı aşağı indirirler. O sırada uyanan Osman, nöbetçileri çağırarak kaçışlarını engeller. Yabancılara yönelik kuşkularında haklı olduğunu görmek Osman'ın intikam duygularını kamçılamıştır.
Selim Paşa duyduğu gürültünün ne olduğunu anlamak üzere geldiğinde 'ihanet' olayını öğrenir. Bu arada Belmonte'nin kimliğini açıklaması, babasının Selim Paşa'nın can düşmanı olduğu gerçeğini ortaya çıkarır.
Ancak Paşa, inanılmaz bir hoşgörü örneği sergileyerek dört yabancıyı da bağışlar, onları özgür bırakır. Osman ise durumu kavramakta zorlanmaktadır.
Herkes Selim Paşa'nın yüce gönüllülüğünü överken sevgililer birbirlerine kavuşmanın ve ülkelerine geri dönebilecek olmanın sevincini dile getirirler.
Sayfa düzeni: Tenise Yalçın evetbenim
tenise@evetbenim.com
Bilgi: Hakan Ateş
Kaynak: Sinema Senfoni Orkestrası: http://www.sinemasenfoni.com/
http://www.saraydankizkacirma.org/